Varsin miellyttävä TV-elokuva.

1.7.2008 19:21

Alkuperäinen nimi:MacGyver: Trail to Doomsday
Valmistusvuosi:1994

Kaikkihan me muistamme kaverin joka aivojaan käyttäen selvisi mitä kiperimmistäkin tilanteista! Aivan Angus MacGyverin tai jotkut meistä tuntevat Ihmemies MacGyverina. Muistan vielä kun sain ensimmäistä kertaa kuulla että MacGyverista on tehty kaksi TV-elokuvaa.

Se sai sukkani pyörimään jaloissani. Aloitin kovat etsinnät jotta näkisin nämä elokuvat, ja lopulta sain ne ulottuvilleni. Elokuvista katsoin ensimmäisenä Lost Treasure of Alantiksen. Leffa ei pelastanut päivääni kuten MacGyver -televisiosarja, mutta oli elokuvassakin omat hienoutensakin.

Tämän jälkeen laitoin Trail to Doomsdayn pyörimään. Odotukseni olivat hieman matalemmalla kuin edeltävässä. Elokuvan jälkeen sain kokea suuren yllätyksen, sillä tässä elokuvassa oli sitä vanhan kunnon MacGyver-tunnelmaa. Tässäkään kuten MacGyver-sarjan viimeisillä tuotantokausilla ”Mäkki” ei käyttänyt kuuluisiaan ansojaan niin valtavasti, mutta yleisö silti pääsee ymmärrykseen mistä MacGyver oli tullut niin suosituksi.

Kyllä elokuvasta huomaa kuten Lost Treasure of Atlantiksestakin, että näihin ei ole satsattu niin suuria seteleitä, mutta mitä voi odottaa TV-elokuvalta. Siltä kantilta ajatellen että tämä on TV-elokuva, niin se on varsin miellyttävä. Jos olet MacGyver-fani kuten minä, niin kannattaa katsoa, sillä tämä saattaa olla se joka pelastaa päiväsi.

Arvosteltu: 01.07.2008