22.10.2005 13:39

Käsikirjoittajat: , ,
Alkuperäinen nimi:醉拳二
Valmistusvuosi:1994

Yrittäessään säästää verorahoissa, Wong Fei-Hong (Chan) kadottaa arvokkaan gingseng-juuren ja saa tilalle varastetun jadesinetin. Tämä johdattaa Wongin rikollisliigan luo, joka oli salakuljettamassa sinettiä maasta. Puolustautuessaan Wong käyttää ”Drunken Boxing” -tekniikkaansa. Hän näyttelee juopunutta ja vastustajat lakoavat. Joskus hän juo itsensä oikeasti humalaan, mutta tästä ei isi tykkää..

Juoni ei ole kovinkaan kummoinen, mutta koskapa ne näissä leffoissa olisivat paljonkaan merkinneet. Tärkeintä on hakata vastustajia kumoon ja tehdä siitä tiestysti mahdollisimman hauskaa. Itse sainkin ihan oikeasti nauraa leffan aikana, ja tämä on henk. koht. suosikkini näkemistäni Jackien leffoista.

Andy Lau tekee leffassa pienen sivuosan, ja hän ehkä onnistuukin siinä jotenkin. Näyttelytyö on kuitenkin kokonaisuudessaan varsin surkeaa, paikoin menee ihan liian överiksi.

Taistelukohtaukset ovat suht’ näyttäviä, aika perus-Jaskaa, vaikka tekniikka onkin hieman erilainen.

Kaiken kaikkiaan Legend of Drunken Master on antoisa leffa ja hyvää viihdettä tylsien iltojen ratoksi. Aivoja ei tarvita, ne voi samantien heittää roskikseen leffan ajaksi. Suosittelisin kung fu -leffojen ystäville ja jos pidät Jackien uudemmasta tuotannosta katso ihmeessä tämä. Vanhat pesevät uudet 10-0.

nimimerkki: Fawkes

Arvosteltu: 22.10.2005