Suosittelen kaikille jotka haluavat nähdä erittäin ahdistavan trillerin.

11.10.2005 17:53

Saw

Alkuperäinen nimi:Saw
Valmistusvuosi:2004

Tästä on puhuttu paljon. Todella paljon ja jatko-osakin on tulossa joten olihan tämä pakko tarkistaa. Lähtöasetelma on yksinkertainen, mutta hyvin herkullinen: kaksi miestä, Adam ja tohtori Gordon, heräävät rähjäisestä käymälästä. Kummatkin on kahlittu kiinni huoneen vastakkaisille puolille. Ja keskellä huonetta on verinen ruumis kädessään pistooli ja kasettinauhuri.

Saw on mahtava elokuva. Minä rakastuin tähän iljettävään, ahdistavaan ja ovelaan elokuvaan. Tämä on mielestäni jopa parempi kuin Seven ja se on jo paljon se. James Wan on saanut pienellä budjetilla aikaan suuremmoista jälkeä. Onhan tässä kliseitä, mutta minusta elokuvassa ei ole mitään mikä tekisi siitä erityisen huonoa.

Elokuvan jokainen osa alue on kunnossa: ohjaus, näyttelijät (Cary Elwes elämänsä roolissa), kuvaus, lavastus, valaistus ja erityisesti käsikirjoitus. Ei voi muuta sanoa kuin että olipas mahtava elokuva. Tiedän ettei tämä ole joka makuun, mutta suosittelen kaikille jotka haluavat nähdä erittäin ahdistavan trillerin.

nimimerkki: Daniel Baldwin

Arvosteltu: 11.10.2005