Sarjakuvien tunnelma loistaa poissaolollaan.

9.11.2008 14:27

Käsikirjoittajat: , ,
Alkuperäinen nimi:Garfield - The Movie
Valmistusvuosi:2004

Karvinen on maailmankuulu pullukkakissa. Jim Davisin luoma kyyninen ja ¨tukeva¨ kissa on ollut huumorisarjakuvan tähti jo täydet kolmekymmentä vuotta ja esiintynyt lukuisissa lehdissä ja pokkareissa. Ja yllätys yllätys, väännetäänpä hahmosta elokuviakin.
Vuonna 2004 valmistunut Karvinen – elokuva on filmatisoinneista ensimmäinen. Ja nyt kun kirjoitan elokuvasta arvostelua, niin laitetaanpa se sitten vaikka keskustelun Vomppa – Karvinen, muotoon.

Vomppa: – Terve, Karvinen. Kuulin että sinusta tehtiin oikein elokuvakin. Katsoin kyseisen elokuvan juuri. Olitko itse mukana kuvauksissa?

Karvinen: – Olin mukana kyseisen pätkän kuvauksissa. Päiväni kuluvat loistavasti syömiseen ja nukkumiseen, joten Bill Murray saatiin näyttelemään minua.

Vomppa: – Ja eipä mies yhtään huonosti hommaa hoitanutkaan. Itse asiassa todella hyvin. Breckin Meyer sen sijaan –

Karvinen: – No, Meyer antaa Eskosta aivan vääränlaisen kuvan. Hän on 100 % tavallinen poikamies. Jos haluaisitte ymmärtää, kuinka kaheli isäntäni Esko oikeasti on. . . älkää hakeko vastausta tästä elokuvasta.

Vomppa: – Aivan. Jennifer Love Hewittkään ei omasta mielestäni tee järisyttävää roolia. Peter Hewittin ohjauskaan ei ole parhaimmasta päästä. Mitä mieltä olit animoinnista?

Karvinen: – Minut oli animoitu suhteellisen hyvin, mutta en pitänyt ajatuksesta, että olin jonkinlainen sankarikatti, kiipeän kerrostaloihin ja ties mitä.

Vomppa: – Mutta käsikirjoitus oli itsestäni hyvä. Toki hahmoja oli väännelty jonkin verran, ja tietokoneanimointi ei ollut mielestäni hyvä idea, sillä näytät erilaiselta kuin sarjakuvissa, mistä miinukset, mutta tarina on hyvä. Juoni kulkee sopivaa vauhtia, eikä mukana ole liikaa epäuskottavia seikkoja. Kyllähän sellainen juoni viihdytti pari katsomiskertaa. Olit myös sopivan kyyninen –

Karvinen: – Sano se uudestaan. . .

Vomppa: – Äh, en sanonut mitään. Kuitenkin, musiikit ovat hyviä, mutta TV-sarjan Garfield And Friends -tasolle elokuva ei pääse. Tästä puuttuu sama sarjakuvien tunnelma, mitä TV-sarjassa on.

Karvinen: Kiitos. jos haluat tietää lisää, kysy agentiltani.

Arvosteltu: 09.11.2008