Potkuja ja luoteja vain peliin niin kaikki muu saa unohtua.

8.7.2005 12:40

Alkuperäinen nimi:超級計劃
Valmistusvuosi:1993

Yang Jian-Huan (Yeoh) on ansiotunut kiinalainen poliisi, jonka poikaystävä Cheng Feng (Yu) ilmoittaa yllättäen lähtevänsä Hong Kongiin rikastumaan. Palatessaan hän tahtoo mennä naimisiin Huanin kanssa. Cheng kuitenkin lipeää kaidalta tieltä eikä miestä kuulu takaisin. Lopulta myös Huanin matka johtaa Hong Kongiin auttamaan rikollisiliigan nappaamisessa ja he tapaavat jälleen, varsin yllätyksellisissä merkeissä.

”Olipas siinäkin leffa”, oli ensimmäinen kommenttini elokuvan loputtua. Juoni ei oikein auennut missään vaiheessa ja viimeisten minuuttien aikana katse harhaili yhä enemmän pois tv-ruudusta. Ammuskelua riitti viimeiseen asti, lasit hajosivat ja ihmisiä kuoli. Panokset tosin tuntuivat loppuvan aina sillä kriittisellä hetkellä.

Huumoria leffassa ei mitenkään erityisemmin ollut, vaikka toimintakomediaksi väitettiin. Oikeastaan vain Jackie Chanin lyhyt cameo-rooli peruukissa ja mekossa antoi aihetta nauruun.

Näyttely oli aika kökköä, mutta siitä ei kai näissä leffoissa pahemmin edes välitetä. Potkuja ja luoteja vain peliin niin kaikki muu saa unohtua. Mutta täytyy myöntää, että Michelle on aika pippurinen nainen peitotessaan itseään parikymmentä senttiä suuremman miehen. Ei siihen kaikki pysty. 🙂

Yksi tähti Chanin roolista, yksi itse elokuvasta.

nimimerkki: Fawkes

Arvosteltu: 08.07.2005