Mukavaa ajanvietettä ja huumoriakin on tarpeeksi.

15.11.2003 13:31

Alkuperäinen nimi:The Living Daylights
Valmistusvuosi:1987

Kun Roger Moore lopetti 007-uransa, alkoi Tim Daltonin 007-ura. Ensimmäiseksi on todettava , että Timothy halusikin olla julma agentti, eikä humoristinen Mooren tapaan. Elokuva alkaa upealla laskuvarjohypyllä joka on osa 00-agenttien harjoitustehtävää. Ryhmään on valittu 004, 002 ja 007. Vartija yllättää 002n ja ampuu tätä splättäreillä sekä tokaisee ”Olet ulkona pelistä”. Yhtäkkiä 004 tippuu alas vuorenjyrkänteeltä ja Bond lähtee ottamaan selvää kuka sen teki. Tilanne päättyy humorisesti,mutta on silti parhaita alkuja elokuvissa.

Sitten itse elokuvaan, Bond saa tehtäväkseen saada selville mikä on suunnitelma ”Smiert Spionom” ja matkustaakin tätä selvitellessään mm. Afganistaniin ja Wieniin. Tottakai 007 tapaa myös toisen sukupuolen edustajan Kara Milovyn.

Elokuvasta on vaikea sanoa mitään pahaa.Se on mukavaa ajanvietettä ja huumoriakin on tarpeeksi. Vaaran Vyöhykkeellä sisältää myös loistavia agenttitavaravimpauksia joista mainittakoon räjähtävä avaimenperä ja turboladattu Aston Martin. Tunnuslaulun laulaa norjalainen yhtye A-ha ja onnistuu siinä kiitettävästi. Elokuvan ainoa huono puoli on sen joittenkin kohtien tylsyys… Silti suosittelen katsomaan elokuvan 007 Vaaran Vyöhykkeellä.

nimimerkki: Number One

Arvosteltu: 15.11.2003