Kuten arvata saattaa, pahikset saavat tapansa mukaan kunnolla turpaansa.

23.1.2012 08:01

Alkuperäinen nimi:Kung Fu Panda 2
Valmistusvuosi:2011

Kun fu Panda 2 on jatkoa Dreamworksin suositulle Kun fu Pandalle. Omasta mielestäni tämä toinen osa on näistä parempi, koska se koskettaa syvemmälle kuin edeltäjänsä.

Tarina alkaa siitä mihin ensimmäinen osa jäi. Po on kaikkien kunnioittama lohikäärmesoturi, ja yhdessä viisikon kanssa hän suojelee kyläänsä jos jonkin näköiseltä uhalta. Kunnes mestari Shifu antaa hänelle uuden tehtävän; pysäyttää paha Lordi Shen, jonka aikeena on alistaa koko Kiina valtansa alle, ja siinä sivussa tuhota kun fu lopullisesti. Pakkaa tulee sekoitaamaan mukaan se että Po saa kuulla isältään olevansa adobtoitu, jonka seurauksena Po haluaa tietenkin löytää oikeat vanhempansa, ja kun vielä pitäisi onnistua löytämään sisäinen rauha niin onhan siinä jo tekemistä ihan tarpeeksi yhdelle elokuvalle.

Edeltäjäänsä koskettavampana Kun fu Panda 2 onnistuu loistavasti. Mukana on tietenkin myös aivan tajuttomia taistelukohtauksia, joissa kuten arvata saattaa pahikset saavat tapansa mukaan kunnolla turpaansa. Piirrosjälki on myös hienoa kaikkine hidastuksineen ja erikoistehosteineen. Varsinkin erikoistehosteet ovat tässä elokuvassa vaikuttavampia. Elokuvassa näytetään miten Po sekä Shen, jotka molemmat ovat joutuneet vanhempiensa hylkäämiksi, yrittävät päästä asian yli vaikka keinot ovatkin hyvin erilaisia.

Musiikki on juuri tiettyihin kohtauksiin sopivaa ja tarkoin harkittua. Hahmot ovat taidokkaasti animoituja ja eritoten Shen kaikkine sulkineen ja muineen on animaatiotaiteen riemuvoitto. Suosittelen kaikille ensimäisestä osasta pitäneille. Kun fu Panda 2 on kyllä ehdottomasti kaikki neljä tähteään ansainnut.

Arvosteltu: 23.01.2012