Kovin heikkohermoisille tätä ei kuitenkaan voi suositella.

23.4.2006 18:03

Alkuperäinen nimi:劇場版 世紀末救世主伝説 北斗の拳
Valmistusvuosi:1986

Fist of the North Star on anime-klassikko. Elokuvassa maailma on tuhoutunut ydinsodan jälkeen. Kenshiro-niminen heppu hakkaa tulevaisuudessa joitakin barbaarin tapaisia vihollisia, jotka tappavat viattomiakin. Taistelukohtauksista voi sanoa sen verran, että ne ovat erittäin raakoja ja verisiä. Kenshiro lyö tai potkaisee vastustajaa päähän, ja pää räjähtää.
Tällaista menoa tämä on melkein koko ajan. Paljon tappelua, paljon uhoamista jne.

Elokuva on erittäin viihdyttävää katsottavaa. Animaatiojälki on kylläkin hieman vanhahkoa, ja on itse päätettävä häiritseekö se vai ei. Todellinen aivot narikkaan-elokuva.

Tietenkin tämä perustuu myös Tetsuo Haran ja Buronsonin luomaan manga-sarjakuvaan. Fist of the North Starista eli Hokuto no Kenistä on saatavilla Gary Danielsin tähdittämä näytelty versio. Tämä elokuva on oikea Martial Arts Gore-fest, jos voi noin luokitella. Itse pidin elokuvasta varsin paljon. Kovin heikkohermoisille tätä ei kuitenkaan voi suositella. Jos jostain tämän löytää, ja pitää tällaisista elokuvista, niin tässä on ihan kivaa katseltavaa. DVD:ltä tätä taitaa tosin olla aika mahdoton löytää, ainakin tällä hetkellä. Niin, Animea on monenlaista… Eihän tämäntapaisia elokuvia edes kauhean usein näe! Siinäpä taas yksi syy katsoa.

nimimerkki: Dragon J

Arvosteltu: 23.04.2006