King Kong on yksi 2000-luvun parhaimpia elokuvia.

17.4.2008 17:25

Alkuperäinen nimi:King Kong
Valmistusvuosi:2005

King Kongin ensimmäinen elokuvaversio ilmestyi vuonna 1933. Sitä en ole nähnyt, enkä myöskään vuoden 1976 versiota, mutta tämän olen ja voin sanoa että King Kong on yksi 2000-luvun parhaimpia elokuvia.

Peter Jackson on todella hyvä ohjaaja, ja näyttelijätkin hoitavat hommansa hyvin. Adrien Brody on hyvä Jack Driscollina, Naomi Watts samoin. Jack Black on myös hyvä, mutta jää selvästi Brodyn taustalle. Jamie Bell on mahtava.

Leffan erikoistehosteet ovat kieltämättä mahtavia, ja King Kong on saatu näyttämään todella hyvältä. Muutkin saaren eläimet ovat hienosti tehtyjä. King Kong on selvästi sellainen elokuva, joka toimii parhaiten elokuvateatterissa, mutta minä en teatteriin päässyt, mutta omistan 2-Disc limited edition DVD-julkaisun, jossa on elokuvan lisäksi mielenkiintoista ekstraa.

Vaikka King Kong onkin selvästi ylipitkä elokuva, eikä tarjoa mitään ennennäkemätöntä niin näyttelijäntyön puolella kuin tehosteissakaan, niin se on silti loistava elokuva, ja ehkä vuoden paras. Elokuvan pituus on se, joka haittaa vähän. Elokuvaa on selvästi venytetty turhaan, ja se alkaa joissakin kohdissa vähän tympiä, muttei koko kokonaisuutta pilaa. Ja upeat musiikit elokuvassa kyllä on.

Seikkailun lisäksi elokuvassa on myös selvää Draamaa, joskin pääosin vasta lopussa. Loppukohtaus on unohtumattomimpia kohtauksia ikinä. Eli siis – katsokaa tämä elokuva! Vaikka se ei tarjoakaan mitään ennennäkemätöntä, niin se on silti ehdottomasti aivan mahtava elokuva.

Arvosteltu: 17.04.2008