Kertakaikkiaan upea elokuva, joka on täynnä unohtumattomia kohtauksia.

5.2.2004 18:58

Alkuperäinen nimi:The Shawshank Redemption
Valmistusvuosi:1994

Ostin tämän elokuvan tietämättä siitä juuri yhtään mitään. Eräänä pimeänä iltana oli sitten sopivasti aikaa katsella tämä pläjäys. Suljin verhot, asetuin punkkaan, asetin lätyn koneeseen…

Tämä elokuva kertoo tarinan lahjakkaasta pankkivirkailijasta Andy Dufresnesta (Tim Robbins),joka tuomitaan syyttömänä vankeuteen vaimonsa ja hänen rakastajansa murhasta. Vankilassa Andy tapaa Ellis Reddingin (Morgan Freeman). Andy opettaa että pitkästäkin kakusta voi selvitä jos on vain tarpeeksi uskoa ja toivoa. Se ei kuitenkaan tule olemaan helppoa. Andy saa viisaana miehenä vankilassa paljon vastuuta, jonka Andy käyttää hyväkseen. ..Siinä juoni lyhykäisyydessään.

Elokuvan tunnelma on loistava! Shawshank Redemption on kertakaikkiaan upea elokuva, joka on täynnä unohtumattomia kohtauksia, jotka jäävät pyörimään mieleen koko loppuelämäksi. Elokuvan pitkästä kestosta huolimatta ei elokuvassa paljon kelloa tarvitse vilkuilla… Elokuva sisältää myös paljon mietittävää… esim. Broksin (James Whitmore) karmea kohtalo. Näyttelijäsuoritukset ovat siis loistavia. Erityismaininnan saa Bob Gunton loistavana vankilanjohtajana.

Shawshank Redemption on mielestäni mailman paras elokuva. En pysty sitä tunnetta sanoiksi pukea, mikä tunne vallitsi sisälläni elokuvan loputtua. Se pitää itse kokea.

Fear can hold you prisoner. Hope can set you free.

nimimerkki: Jakke 29

Arvosteltu: 05.02.2004