Käsikirjoitus on loistava ja siihen elokuva tukeutuukin aika paljon.

28.12.2003 16:07

Alkuperäinen nimi:The Big Chill
Valmistusvuosi:1983

Opiskelukaverit kokoontuvat yhden heistä tehdessään itsemurhan. Sitten he huomaavat millaisia heistä on tullut. Siinä on Sisärenkaan juoni.

Tämän näkemistä olin odottanut jo pitkään. Odotukset olivat siis aika korkealla. Sitten sain vihdoinkin tilaisuuden nähdä tämän. Kyseessä on siis hyvä draamakomedia, jonka seurassa viihtyy.

Kaikki näyttelijät onnistuvat roolleissaan erinomaisesti. Kevin Kline onnistuu aina ja Tom Berenger vetää elämänsä parhaimman roolin. Näyttelijät ovat elokuvan parasta antia. Myös käsikirjoitus on loistava ja siihen elokuva tukeutuukin aika paljon. Toisena käsikirjoittajan toimii ohjaaja Lawrence Kasdan. Ennen en ole miehen tuotoksiin tutustunut, mutta nyt on aika perehtyä enemmän hänen teoksiinsa.

Tämä on siis hyvä ja mukava elokuva. Ihmissuhdesotkuja selvitellään ja katsoja pidetään virkeänä koko elokuvan ajan.

Ps. Olen kuullut että Kevin Costnerilla olisi ollut tässä Alexin rooli, mutta elokuvasta olisi tullut muuten niin pitkä, niinpä hänen osuutensa tipahti leikkaushuoneen lattialle. Elokuvan alussa Alex on tehnyt itsemurhan.

Arvosteltu: 28.12.2003