Hyvä elokuva, mutta ei todella hyvä.

14.7.2008 20:29

Alkuperäinen nimi:The Devil Wears Prada
Valmistusvuosi:2006

Andy (Anne Hathaway) on nuori ja lupaava kirjoittavan alku, joka saa töitä muotilehti Runwayn hirviömäisen päätoimittajan, Miranda Priestlyn (Meryl Streep) assistenttina. Hiljaisella äänellä ja kovalla otteella hallitseva Miranda keksii mahdottomalta tuntuvia tehtäviä, joita Andy yrittää parhaansa mukaan toteuttaa. Samalla nainen tulee uhranneensa perheensä, ystävänsä ja ihanan poikaystävänsä (Adrian Grenier) Pradan takkien ja Jimmy Choon kenkien takia.

Paholainen pukeutuu Pradaan töksähtää ehkä sen takia, että se elokuva ei oikein täytä katsojan odotuksia. Ennen leffan ilmestymistä vuonna 2006 siitä kohuttiin niin paljon ja kehuttiin maasta taivaisiin, että leffa petti ainakin minun odotukseni. The Devil Wears Prada perustuu myös Lauren Weisbergerin menestysromaaniin.

Näyttelijätyö kyllä pelaa hyvin. Anne Hathaway loistaa nuorena Andreanan ja Meryl Streep kantaa koko elokuvaa. Streep on omaksunut Mirandan roolin erittäin hienosti. Stanley Tucci on hauska ja Emily Blunt hurmaava nouseva tähti.

Paholainen pukeutuu Pradaan on hyvä elokuva, mutta ei todella hyvä.

Arvosteltu: 14.07.2008