Erittäin turha jatko-osa.

31.1.2003 21:51

Scary movie 2 on erittäin turha jatko-osa pari vuotta sitten ilmestyneelle Scary movielle. Silloin pilkattiin teinisplattereita, mutta nyt saavat pilkkakirvestä maistaa klassikot kuten Manaaja ja Haunting.

Näyttelijäkaarti ei ole muuttunut paljoa, mutta edellisessä osassa teilattujen tilalle on hankittu Tori Spelling, Veljemme on nero-sarjasta tuttu Chris Masterson ja erikoisilmaantumisen tekee James Woods, mutta hän ei ole elokuvassa kuin alun lyhyen Manaaja-kohtauksen ajan, mikä on elokuvan parasta antia. Veikkaan että tällä pyrittin pidentämään elokuvaa, koska kohtauksella ei ole mitään tekemistä loppuelokuvan kanssa.

Kaikki vanhat tutut ovat mukana sinisilmä Cindy, kaappihomo Ray, huumehörhö Shorty ja papupata Brenda. Nämä kaikki kutsutaan, muka unikokeisiin, mikä on oikeasti koe jolla herätetään haamut henkiin. Talo johon heidät kutsutaan ei ole mikään tavallinen. Rääväsuinen papukaija, talonmies, jolla on hiukkasen omituinen käsi ja himokas aave johon Spelling rakstuu kirjaimellisesti kuolettavasti.

Elokuva naurattaa ekalla katselukerralla, mutta sen jälkeen alkaa jo kyllästyttää. Jos jotkut tykkäävät bongata elokuvista piilomainontaa tässä on Niken mainos aivan sellaisenaan kuin telkkarissa. Elokuvassa tuntuu myös rahastus, sillä Scary Movie 1 tuotti aika hyvin ja kaipa tämäkin tuotti, koska kolmatta osaa suunnitellaan. Nimestään päätellen pilkattavana ovat Harry Potter ja Taru Sormusten Herrasta.

Jos ei ole parempaa tekemistä ja taskun pohjalla on pari euroa vuokraa tämä osta sipsejä ja katso. Mutta älä missään nimessä osta omaksi, sitä joudut katumaan ainiaan. Minä kadun.

Arvosteltu: 31.01.2003