Ehkä jopa surkein Bond-elokuva mitä on koskaan tehty!

17.3.2017 14:38

Alkuperäinen nimi:Quantum of Solace
Valmistusvuosi:2008

Salainen agentti James Bond yrittää keskittyä työhönsä, mutta hänen päässään pyörii pelkkä kosto. Nimittäin Bondin rakastajatar on kuollut ja hänen on vaikea toipua siitä. Hänen mukaansa tarttuu Camilla niminen nainen, jonka jälkeen hänen on taisteltava Dominic Greenia vastaan, joka kuuluu salaiseen Quantum-järjestöön.

Vuonna 2006 ilmestynyt Casino Royale lukeutuu parhaimpiin Bond-elokuviin, mutta entä jatko-osa? Pystyykö Quantum of Solace samaan kuin edeltäjänsä? Otetaan siitä selvää!

Jo heti alussa katsoja saattaa ihmetellä, että missä ihmeessä aseenpiippukohtaus on? Tähän saa vastauksen vasta lopussa, jolloin näemme ikonisen kohtauksen. Musiikin on säveltänyt David Arnold, jonka musiikki ei vakuuttanut minua ollenkaan ja olin unohtanut kaiken musiikin elokuvan loppuessa. Bond-tunnuskappaleen esittivät Jack White ja Alicia Keys, joiden yhteistyöstä syntyi Another Way to Die. Tämäkään ei onnistunut kovin hyvin.
Yhdestä asiasta minä kyllä pidin ja se on elokuvan tyyli, josta on pudotettu huumori pois ja tilalle on laitettu brutaalia toimintaa!

Bondia esittävä Daniel Craig onnistuu roolissaan hyvin ja luo omanlaisen version kyseisestä hahmosta. Hän tuntuu tässä kylmäveriseltä tappajalta, joka haluaa ainoastaan kostoa. Paljon erinlaisemman mitä on totuttu näkemään. Bond-tyttönä nähdään Camilla, jota surkeasti tulkitsee Olga Kurylenko. Hänen näyttelijän taidoissa ei ole mitään vikaa, mutta hänen hahmonsa on kirjoitettu laiskasti. Camilla ei ole varsinaisesti Bond-tyttö, koska hänen ja 007:n välille ei synny missään vaiheessa mitään. Ehkä syy tähän on se, että haluttiin laittaa toimintaa rakkaustarinan tilalle. Pahispuolta hoitaa Mathieu Amalric, jonka roolisuoritus on myös surkea. Hänen hahmonsa ei saa mitään kehuja ja se on muutenkin mitäänsanomaton. Muita tärkeitä hahmoja ei ole.

Ymmärsitte varmasti mitä mieltä olen tästä tekeleestä!

Arvosteltu: 17.03.2017