Aurinko ei todellakaan mollota taivaalla vaan vettä sataa jatkuvalla syötöllä. Niin synkkää, niin kaunista!

12.4.2004 16:46

Alkuperäinen nimi:Se7en
Valmistusvuosi:1995

Löysin tämän David Fincherin ohjaaman mestariteoksen video-vuokraamosta, otin mukaani, katsoin, ja heti seuraavana päivänä oli pakko hakea elokuva itselleni. Kerrassaan loistava elokuva!

Piakkoin eläkkeelle siirtyvä poliisi Somerset(Morgan Freeman) ja nuori etsivä Mills(Brad Pitt) jahtaavat älykästä, mutta häiriintynyttä sarjamurhaajaa. Pian saadaan selville että kaikki murhat ovat yhteydessä seitsemään kuolemansyntiin(mässäily,ahneus,laiskuus,kateus,viha,ylpeys,haureus). Murhat ovatkin yleensä erittäin karua katseltavaa. Varsinkin ensimmäinen synneistä eli, mässäily jäi mieleen erittäin julmana, järkyttävänä murhana. Tiedossa siis erittäin hyytäviä hetkiä.

Brad Pitt ja Morgan Freeman onnistuvat vakuuttamaan meikäläisen täysin, kerrassaan loistavaa työtä. Sarjamurhaajaa upeasti näyttelevä Kevin Spacey on kerrassaan upea. Vaikka rooli aika pienelle jääkin onnistuu Spacey lumoamaan meikäläisen täysin !Mahtava suoritus!

Elokuvan ohjannut David Fincher osaa kyllä mahtavasti hommansa. Seitsemän on todella synkkä elokuva, jossa ihmiset eivät kaduilla hymyile. Niin kuin aikaisemmin jo mainittu, aurinko ei todellakaan mollota taivaalla vaan vettä sataa jatkuvalla syötöllä. Niin synkkää, niin kaunista!

Itse pidän tästä elokuvasta todella paljon. Siinä on vaan sitä jotain. Olen katsonut elokuvan nyt muutamaan otteeseen ja joka kerta elokuvasta löytää jotain uutta. Ei sovi myöskään unohtaa elokuvan kerrassaan upeaa loppuratkaisua. Elokuvan päätyttyä olin todella myytyä poikaa. Suosittelen elokuvaa jokaiselle leffafriikille.

nimimerkki: Jakke 29

Arvosteltu: 12.04.2004