Viides Indiana Jones -leffa etenee

Steven Spielbergin ja Harrison Fordin paluu Indiana Jonesiin pariin on välillä näyttänyt epävarmalta. Elokuvaa on lupailtu jo pidemmän aikaa ja Ford on ollut kiinnostunut tarttumaan taas tuttuun rooliinsa. Ilman käsikirjoitusta homma ei luonnollisesti kuitenkaan etene.

Viidennen Indiana Jones -elokuvan käsikirjoitusta on työstänyt jo useampi henkilö. Alkuun Indyn uutta tulemista kirjoitti David Koepp, jonka kädenjälkeä on myös Indiana Jones ja kristallikallon valtakunta. Hänet kuitenkin korvasi Jonathan Kasdan (Solo: A Star Wars Story), jonka huhuttiin aloittaneen koko homman alusta uudelleen. Kasdanin jälkeen kirjoitusurakkaan liitettiin Dan Fogelman, joka toimii myös This Is Us -draamasarjan taustalla.

Kynäilyurakka ei toki vieläkään ole ohi. Den of Geek -sivusto tietää kertoa, että David Koepp on pyydetty projektiin takaisin mukaan. Koepp vahvisti asian itse:

- Työstän sitä jälleen. Yritämme yhä. Ja luulen, että tällä kertaa meillä on hyvä ajatus. Katsotaan.

Lähteet: Den of Geek, CinemaBlend, SlashFilm

Kuva: Universal Pictures/ Indiana Jones and the Kingdom of Crystal Skull, 2008

R. Isoviita 21.09.2019 klo 21:26

Alienin sijasta ritareita Ridley Scottin tulevassa elokuvassa

Adam Driver mahdollisesti mukana.

Scorseselta kysyttiin naisten asemasta elokuvissaan – ohjaajalegenda tuskastui

The Irishman-ohjaaja on viime aikoina ollut kohun kohteena myös Marvel-kommentistaan.

Jokerin vanavedessä: studio harkitsee erilaista Teräsmies-leffaa

Lisää DC-tarinoita valkokankaille.

Iso teatteriketju järjestää Star Wars -maratonin, joka todella kysyy kuntoa

Jää silti kakkoseksi Marvel-putkelle.

Netflix perui Oscar-palkitun ohjaajan leffan – kuvausten piti alkaa ensi viikolla

Leffan oli tarkoitus perustua menestyskirjailija Knausgårdin elämään.