Viides Indiana Jones -leffa etenee

Steven Spielbergin ja Harrison Fordin paluu Indiana Jonesiin pariin on välillä näyttänyt epävarmalta. Elokuvaa on lupailtu jo pidemmän aikaa ja Ford on ollut kiinnostunut tarttumaan taas tuttuun rooliinsa. Ilman käsikirjoitusta homma ei luonnollisesti kuitenkaan etene.

Viidennen Indiana Jones -elokuvan käsikirjoitusta on työstänyt jo useampi henkilö. Alkuun Indyn uutta tulemista kirjoitti David Koepp, jonka kädenjälkeä on myös Indiana Jones ja kristallikallon valtakunta. Hänet kuitenkin korvasi Jonathan Kasdan (Solo: A Star Wars Story), jonka huhuttiin aloittaneen koko homman alusta uudelleen. Kasdanin jälkeen kirjoitusurakkaan liitettiin Dan Fogelman, joka toimii myös This Is Us -draamasarjan taustalla.

Kynäilyurakka ei toki vieläkään ole ohi. Den of Geek -sivusto tietää kertoa, että David Koepp on pyydetty projektiin takaisin mukaan. Koepp vahvisti asian itse:

- Työstän sitä jälleen. Yritämme yhä. Ja luulen, että tällä kertaa meillä on hyvä ajatus. Katsotaan.

Lähteet: Den of Geek, CinemaBlend, SlashFilm

Kuva: Universal Pictures/ Indiana Jones and the Kingdom of Crystal Skull, 2008

R. Isoviita 21.09.2019 klo 21:26

Jason Bourne -aiheinen sarja päättyi – mitä seuraavaksi?

Leffasarjan tuottaja vihjailee tulevasta.

Christopher Nolanin ja James Cameronin henkilökohtainen leffamaku saattaa yllättää

Huippuohjaajat eivät suinkaan rentoudu vain huippuohjaajien tuotosten äärellä.