Hieman toivoa raaempaa Venomia kaipaaville

14.9.2018 22:40

Tom Hardyn tähdittämä sarjakuvafilmatisointi Venom saapuu myös Suomen valkokankaille 5.10. Venomin soolotarinan Suomen ikäraja ei ole vielä tiedossa, mutta monen fanin harmistukseksi Yhdysvalloissa elokuva leikataan teini-ikäisillekin sopivaan muotoon. Leffan saadessa ns. rapakon takana ikärajamerkinnän PG-13, hirviömäisen symbiootin tekosten voi odottaa olevan vähemmän rajuja kuin ne olisivat voineet olla R-ikärajamerkinnän alla.

Hahmon fanien ei kannata kuitenkaan vielä vaipua täysin epätoivoon. Ohjaaja Ruben Fleischer nimittäin on paljastanut, ettei nyt julkaistava versio välttämättä jää ainoaksi tästä elokuvasta.

Fleischer kommentoi ikärajakeskustelua tuoreeltaan Fandangolle. Hän painottaa halunneensa alusta asti tehdä ylipäänsä synkemmän ja karkeamman elokuvan, jossa olisi vahvasti kauhua mukana. Hän ottikin Venom-tuotantoon vaikutteita mm. kasariklassikosta Ihmissusi Lontoossa. Vaikka valkokankailla ei rajumpaa Venom-versiota nähdäkään, Fleischer arvelee sellaisen voivan ilmestyä muuhun levitykseen:

– En sulkisi mitään pois laskuista. Pitää katsoa, miten tuo leffa vastaanotetaan, luulen, mutta en siis sulkisi mitään pois laskuista.

Lähteet: Fandango, We Got This Covered

Kuva: CTMG Inc, Walt Disney/Venom, 2018