Guillermo del Toron uusimpaan leffaan huippukaarti

16.8.2016 13:01

Ohjaaja Guillermo del Toron (kuvassa) Hellboy 3 ei ole saanut ns. vihreää valoa, eikä edes elokuvan puolesta aiemminkin puhunut Hellboy itse, eli Ron Perlman, ole enää hänkään vakuuttunut siitä, että punanyrkin tarina valkokankaalla saisi jatkoa. Esimerkiksi viime keväänä Perlman totesi Varietylle antamassaan haastattelussa suoraan, ettei kyseinen leffa tule luultavasti koskaan toteutumaan. Mutta del Toro ei ole jättämässä fantasiamaailmoja taakseen.

Ohjaaja työstää nyt elokuvaa The Shape of Water, johon on luvassa varsin mielenkiintoinen näyttelijäkaarti. The Shape of Water on toki vain yksi del Toron monista projekteista, mutta sen on kerrottu edenneen jo kuvausvaiheeseen asti. Leffaan on kiinnitetty Golden Globella komediaroolistaan Happy-Go-Lucky-leffassa palkittu Sally Hawkins, luonnenäyttelijä Richard Jenkins, Piiat-elokuvasta Oscar-palkinnon napannut Octavia Spencer ja Teräsmiestä vastaan pahana Zodina käynyt Michael Shannon. Tutuista Hellboy-näyttelijöistä mukana on myös liikkeenhallinnastaan tunnettu Doug Jones, joka saanee tälläkin erää esiintyä vahvan maskeerauksen alla.

The Shape of Waterin sisällöstä on kerrottu julkisuuteen vielä varsin vähän. Leffaa on kuvailtu ennakkoon salaperäiseksi ja taianomaiseksi matkaksi sekä kylmän sodan aikaa enteilevään maailmaan, johonkin vuoden 1963 tietämille, sijoittuvaksi tarinaksi, jossa ”sekä vedessä että kuivalla maalla elämään pystyvä mies luo siteen [tavalliseen] kuolevaiseen naiseen”. Elokuvan käsikirjoituksesta vastaa del Toron lisäksi Vanessa Taylor, jonka aiempiin meriitteihin kuuluu mm. Game of Thrones -sarjan jaksojen käsikirjoituksia.

Lähteet: CinemaBlend, The Guardian, Variety

Kuva: Gage Skidmore