Uutta tietoa Star Wars: Episode VII:n osalta

20.6.2013 00:24

Ensimmäisen Disney-yhtiöiden tuottaman Tähtien sodan jatko-osan, Episodi VII:n, tiimoilta on tullut julki uutta tietoa. Tunnetun roolitussivusto Breakdownservices.com:in listoilla on julkaistu ilmoitus, jossa haetaan näyttelijöitä kyseiseen elokuvaan. Ilmoituksen havaitsivat ensin Schmoesknow.com-sivuston ylläpitäjät, mutta myös usea muu varteenotettavampi lähde (mm. Screenrant.com) on roolituskutsun noteerannut, joten se ei välttämättä ole pelkkä huhu.

Episodi VII:n hahmogalleriaan kuuluvat roolituskutsun mukaan seuraavat henkilöt:

1. n. 20-vuotias nokkela ja älykäs mies, joka on urheilullinen muttei tavanomaisen komea
  2. n. 20-vuotias tai vanhempi mies, joka on urheilullinen, komea ja uskollinen
  3. lähes 20-vuotias, itsenäinen, huumorintajuinen ja urheilullinen nainen
  4. lähes 20-vuotias nainen, joka on kova, älykäs ja urheilullinen
  5. n. 30-vuotias mies, älykkö
  6. n. 40-vuotias mies, sotilaallinen kaveri, eli myös fyysisesti hyvässä kunnossa
  7. n. 70-vuotias mies, kova kaveri, jolla on vahvat mielipiteet

Näistä hahmoista ei toistaiseksi ole enempää tietoa. Episodi VII:n pitäisi mm. Deadline.com:in mukaan tuoda valkokankaalle lisäksi vanhan Tähtien sota -trilogian suosikit, prinsessa Leia (Carrie Fisher), Han Solo (Harrison Ford) ja Luke Skywalker (Mark Hamill). Kirsikkana kakun päällä: kaikkiin aiempiin Tähtien sota -elokuviin musiikin säveltänyt John Williams on neuvotellut ohjaaja J.J. Abramsin kanssa uuden elokuvan sävellystyöstä ja näyttää siltä, että Williams on hänkin palaamassa vanhaan rooliinsa. Elokuvan juoni on edelleen hämärän peitossa, joskin siitä on esitetty useita arvailuja ja väitteitä. Nyt julkaistu hahmojoukko saattaa kuitenkin auttaa arvailussa.

Tähtien sota -franchisen Disneylle myynyt George Lucas on hiljan Access Hollywoodille antamassaan haastattelussa todennut, ettei uusinta elokuvaa luotsaava J.J Abrams ole kysellyt häneltä vielä apua.

– Olen varma, että hän lähestyy minua, jos hänellä on kysyttävää, Lucas totesi ja näin ollen ainakin hän vaikuttaa olettavan kaiken sujuvan Episodi VII:n kohdalla hyvin. Elokuvan kuvaukset käynnistyvät ensi vuonna ja sen on tarkoitus saapua teattereihin vuonna 2015.

Kuva: Twentieth Century Fox/ 2012: Star Wars: Episodi I – Pimeä uhka