Swiss Army Man

Alkuperäinen nimi:Swiss Army Man
Valmistusvuosi:2016
Pisteytyksiä: 48
Tarkka arvio: 3.50

Autiolle saarelle haaksirikkoutunut Hank (Paul Dano) löytää rannalle ajautuneen, yliluonnollisia kykyjä omaavan ruumiin Mannyn (Harry Potterin imagostaan irtioton tekevä Daniel Radcliffe), josta tulee hänen henkiinjäämispakkauksensa. Yhdessä he lähtevät täysin surrealistiselle matkalle kotiin.

Parhaan ohjauksen palkinnon Sundance-elokuvafestivaalilla napannut komedia Swiss Army Man on visionääriduo Danielsin eli Daniel Scheinertin ja Daniel Kwanin ennennäkemätön luomus, joka pursuaa rajatonta mielikuvitusta sekä sisällöltään että muodoltaan. Uskomattoman selvitymistarinan päänäyttelijät Paul Dano ja Daniel Radcliffe ovat keränneet suitsutusta häikäisevistä roolisuorituksistaan tässä valkokankaiden outolinnussa, joka täytyy kokea itse.

Arviot

Kun elokuva saa kyynikonkin hymyilemään järkijättöisellä huumorillaan, on jotain selvästi tehty oikein.

Sanalla sanoen olen sitä mieltä, ettei Hollywoodista ole tullut kovinkaan montaa edes etäisesti nauruhermoa kutkuttavaa komediaa sitten… niin, kauankohan viimeisestä hauskasta jenkkielokuvasta edes on aikaa? Olen jo unohtanut. Joka tapauksessa uusi vuosituhat on laadukkaan huumorin suhteen ollut täydellistä pimeyttä ja murhaa. Sitten tulee elokuva nimeltä , pienen budjetin sekopääkomedia, joka alkaa elämää suuremmalla pieruvitsillä ja […]

Arvosteltu: 21.01.2017

Kommentit & Pisteytykset