Julieta

Alkuperäinen nimi:Julieta
Valmistusvuosi:2016
Pisteytyksiä: 25
Tarkka arvio: 3.42

Pedro Almodóvarin uusi elokuva on draama naisista, rakkaudesta ja särkyneistä sydämistä. Julieta asuu Madridissa tyttärensä Antían kanssa. Molemmat naiset surevat Xoanin, Antían isän ja Julietan aviomiehen, kuolemaa. Toisinaan suru lähentää ihmisiä, joskus se ajaa heidät erilleen.

Kun Antía täyttää kahdeksantoista vuotta, hän hylkää äitinsä sanaakaan sanomatta. Julieta etsii häntä kaikkialta, kaikin keinoin. Julietalle selviää ainoastaan se, miten vähän hän tyttärestään tietää.

Julieta on elokuva äidin kamppailusta epätietoisuutta vastaan. Se on myös kertomus kohtalosta, syyllisyydestä ja siitä käsittämättömästä mysteeristä, joka saa meidät hylkäämään rakastamamme ihmiset, pyyhkimään heidät elämästämme kuin he eivät koskaan olisi merkinneet meille mitään. Kuin heitä ei olisi koskaan ollut olemassakaan.

Arviot

Vähän huumoriton ja kuivahko, mutta toimii juuri niin hyvin kuin Almodóvarin elokuvalta sopii odottaakin.

Joudun häpeäkseni tunnustamaan, että vaikka monta monituista espanjalaista elokuvaa olenkin aikojen saatossa tullut katsoneeksi, en ennen Julietaa ole varsinaisesti nähnyt legendaariselta ilta ainuttakaan joitain pieniä pätkiä lukuun ottamatta. Ei siksi, etteikö Almodóvarilla olisi nimeä ja elokuviaan yleensä kehuta kovastikin, mutta ne ovat monesti varsin ryppyotsaisia ja kuivia draamoja, joista ainakaan itse en mainosten ja takakansitekstien […]

Arvosteltu: 08.06.2017

Kommentit & Pisteytykset