Daniel Day-Lewisin paluurooli: Ohjaaja Jim Sheridan kommentoi asiaa

4.3.2024 18:01
SF Studios/ DreamWorks/ Lincoln, 2012

Palaako monesti roolitöistään palkittu brittinäyttelijä Daniel Day-Lewis vielä valkokankaille, vaikka hänen tiedotettiin jättävän näyttelemisen vuoden 2017 Phantom Thread -draaman jälkeen? Metodinäyttelemiseen luottavan tähden kohtaaminen Martin Scorsesen kanssa tammikuussa on herättänyt toiveita siitä, ettei Day-Lewis olisikaan vetäytynyt vielä eläkkeelle.

Nyt Day-Lewisin mahdollista paluuta on kommentoinut toinen tämän kanssa elokuvia tehnyt ohjaaja, joka oli tavannut Day-Lewisiä yhdessä Steven Spielbergin kanssa vuoden alussa. Irlantilaisella Sheridanilla ja Day-Lewisillä on takanaan kolme yhteistä elokuvaa, mm. Minun elämäni, josta Day-Lewis pokkasi ensimmäisen parhaan miespääosan Oscarinsa 1990. Sheridanin mukaan Day-Lewis ei ole ottamassa aivan sellaista roolia kuin näyttelijän fanit ehkä haikailevat tämän ottavan:

– Me keskustelimme projektista. Daniel aikoi olla mukana, mutta jos se tapahtuu, hän toimisi vastaavana tuottajana, eikä näyttelijänä.

Sheridan kertoi keskustelleensa Spielbergin ja Day-Lewisin kanssa pitkään suunnittelemastaan Joseph P. Kennedyn elämäkerrasta. Presidentti John F. Kennedyn isään, Kennedyn klaanin perustajaan, keskittyvä työ on kuitenkin vielä hyvin alkutekijöissään.

Lähde: Deadline

Toim. R. Isoviita