Viime vuoden yllätyshitin tähti kertoo, tuleeko leffalle myös jatkoa

26.5.2023 12:20

Everything Everywhere All at Once oli viime vuoden elokuvaparhaimmistoa. Michelle Yeohin tähdittämä leffa sai puolelleen sekä yleisön että kriitikot, ja nappasi yllättäen vielä vuoden parhaan elokuvan Oscarin. Saavutus on melkoinen, ottaen huomioon leffan lajityypin: näin hyvin eivät tieteisseikkailut yleensä pärjää.

Maailmanlaajuisesti yli 139 milj. dollaria lipputuloja haalinut raina ei silti päässyt vuoden myydyimpien elokuvien kärkikymmenikköön. Se on kyseisellä listalla vasta sijalla 27. Tästä huolimatta Everything Everywhere All at Oncella voisi olla potentiaalia saada jatko-osa, sillä vanhan sanonnan mukaan pitää takoa, kun rauta on kuumaa.

Tempautuuko maahanmuuttajataustainen Evelyn Wang sitten uudelleen maailmanpelastuspuuhiin kesken arkisen aherruksen? Michelle Yeohin kalenteri on pullollaan, hän on mukana mm. James Cameronin Avatar 3:ssa ja 4:ssä, Wicked-elokuvamusikaalissa sekä tulevassa Star Trek -leffassa Section 31. Vaikka Everything Everywhere All at Oncen jatkolle jostakin löytyisi aikaa, Yeohin mukaan toista osaa on turha odotella:

– Jatko-osaa ei ole. Me tekisimme vain saman jutun uudestaan.

Lähteet: Variety, Box Office Mojo, The Numbers

Kuva: A24/Everything Everywhere All at Once, 2022