Hohdon tarina ei saa jatkoa valkokankailla

Stephen Kingin romaanista filmatisoitu Hohto sai pitkän odotuksen jälkeen elokuvallista jatkoa 2019. Ewan McGregorin tähdittämä Doctor Sleep -leffa avarsi alkuperäisen elokuvan pikku-Dannyn tarinaa aikuisena, Kingin vuonna 2013 julkaiseman teoksen pohjalta. Ohjaaja ja käsikirjoittaja Mike Flanagan aikoi laajentaa tarinaa edelleen, mutta ajatuksen tielle on sittemmin noussut iso este.

Doctor Sleep sai kohtalaisen hyvää palautetta. Kehut eivät kuitenkaan näkyneet suoraan lipputuloissa. 72,3 milj. dollaria ympäri maailman, ja kotimaassaan vain 31,5 milj. dollaria kerännyt Doctor Sleep oli tuottajilleen pettymys. Elokuvan kulut jäivät arviolta 55 milj. dollariin, mutta leffasta odotettiin kovempaa menestyjää.

Flanagan on nyt kertonut karvaan totuuden Hohto-elokuvien jatkolle. Hänellä oli suunnitelmissa kertoa seuraavaksi lisää Halloranista, eli hahmosta, joka nähtiin Hohdon kuulun hotellin työntekijänä. Doctor Sleepin heikko kassavirta löi kuitenkin stopin suunnitelmalle.

- Olimme niin lähellä. Olen pahoillani, ettei tämä edennyt, Flanagan harmittelee.

Lähteet: Collider, Box Office Mojo

Kuva: Warner Bros./ Doctor Sleep, 2019

R. Isoviita 20.09.2022 klo 14:52

Seuraava Bond-leffa ei ala uudesta James Bondista

Tuottajilla on haku päällä.

Jurassic World: Leffasarja ei vaikutakaan väsähtäneeltä – lippukassa kilisee

Kolmas Jurassic World -leffa on ylittänyt maagisen rajan.

R: Isoviita

Venynyt ja venynyt Marvel-raina etenee viimein

Marvelin elokuvauniversumin kuudes vaihe lähenee vähä vähältä.