Jim Carrey ilmoitti pitävänsä hieman taukoa

21.2.2021 22:08

Takavuosien hittimuusikko Irwin Goodman lauloi pensselien panemisesta santaan, ja vähän samaa ajattelee nyt näyttelijä Jim Carrey. Vastikään 59 vuotta täyttänyt kanadalaislähtöinen Carrey on viime vuosina tarttunut usein myös maalisutiin ja tehnyt toisenlaista taidetta.

Presidentti Donald Trumpin aikakaudella Carrey julkaisi sosiaalisessa mediassa usein kantaaottavia pilakuvia. Carreyn tuore Twitter-julkaisu kertoo kuitenkin näyttelijän haluavan ns. kääntää uuden lehden elämässään:

– Kuluneiden neljän vuoden aikana, monien muiden toimien ohessa, käytin melkoisesti aikaa poliittisten protestipiirrosten parissa. Tuntuu todella kuin te ja minä olisimme ylittäneet yhdessä vihan valtameren… mutta jokin kertoo minulle, että minun on aika haudata some-kirveeni ja tyhjätä hiukan neurologista laajakaistaa. Jos näytti siltä, että jätin huomioimatta monia Twitter-seuraajiani täällä ja Yhdysvaltojen ja Kanadan ulkopuolella pyrkiessäni päästä eroon ”Oranssin Julius Caesarimme” demokratiasta ja hänen valheiden imperiumistaan, se ei ollut tarkoitukseni. Minä vain oletin, että radikalisoitunut Amerikka on uhka meille kaikille. Kun hullu tarttuu viattomien matkustajien linja-auton rattiin ja uhkaa ajaa sen jyrkänteeltä, sellainen tapaa varastaa kaikkien huomion. Teillä on aina ollut ja on tärkeä paikka kiitollisessa sydämessäni. Kiitos teille kaikille kärsivällisyydestä, tuesta, huumorista ja kauniista fani-taiteesta.

Lähteet: THR, Twitter

Kuva: Showtime/HBO/Jim Fiscus/ Kidding, 2018-2020