Henry Cavill avautui seksikohtauksista

9.2.2024 01:04
Universal/ Argylle, 2024

Ex-Superman ja ex-Witcher Henry Cavillin tuorein leffa on parhaillaan teattereita kiertävä Argylle. Siinä hän näyttelee menestyksekkään kirjailijan mielikuvituksessa syntynyttä huippuvakoojaa. Raamikas näyttelijä on ollut jo vuosia sitten ehdolla James Bondiksi ja toisaalta hänet on nähty esim. The Man from U.N.C.L.E. – toimintakomediassa agenttiroolissa, joten Cavillin roolitus Argylleen unelmien agentiksi ei ehkä ollut yllättävää.

Perinteisissä agenttielokuvissa sankari yleensä päätyy petipuuhiin jossain vaiheessa tarinaa. Cavill on kuitenkin varsin kriittinen seksikohtauksia kohtaan, eikä Argyllessa häntä sellaisessa nähdäkään.

– Seksikohtaukset voivat olla mainioita, ne voivat tosiaan auttaa kerronnassa… Enimmiltä osin ajasta mielikuvitus päihittää ne. Niinpä siitä voi seurata jonkinlaista takapakkia, jos tv-sarja tai elokuva on vain täynnä kiemurtelevia vartaloita ja alat siinä miettiä, että mitä muuta ajatusta tässä on kuin alaston ihminen, Cavill huomauttaa.

Muutama vuosi sitten Cavill riisuutui alkuperäisestä The Witcher -pelisarjasta tunnettua kylpykohtauksen variaatiota varten The Witcher -tv-sarjaan. Tähteä ei kuitenkaan yhtä intiimeissä kohtauksissa nähdä usein, sillä:

– [Minä en] ole innokas tekemään niitä.

Lähteet: Variety, Independent.co.uk

Toim. R. Isoviita