Renfield

Alkuperäinen nimi:Renfield
Valmistusvuosi:2023
Pisteytyksiä: 11
Tarkka arvio: 3.00

Pahuus kaipaa välillä hieman apua. Tässä modernissa hirviötarinassa Nicholas Hoult nähdään Renfieldinä, historian narsistisimman pomon Draculan (Oscar®-voittaja Nicolas Cage) uskollisena mutta piinattuna palvelijana. Renfieldin on pakko hankkia isännälleen saalista ja noudattaa hänen kaikkein alhaisimpiakin käskyjä. Mutta nyt, vuosisatojen orjuuden jälkeen, Renfield on valmis katsomaan, miltä elämä Pimeyden Prinssin varjon ulkopuolella näyttää. Jos hän vain keksii, miten päästä eroon pomonsa läheisriippuvuudesta.

Kommentit & Pisteytykset

vasara88

Loppupeleissä melko typerä elokuva, mutta en voi väittää, ettei sen parissa olisi viihtynyt. Toiminnalliset verenlento kohtaukset oli parasta antia ja pitäähän se nähdä Nic Gage Draculana.

harr1v

KaiZeri

Ihan ok kertaviihdettä.

dbgirl

Ihan viihdyttävä tapaus, varsinkin eka puolisko toimi hyvin. Sen jälkeen se meni vähän häseltämiseksi ja tuntui ettei kirjoittaja oikein tiennyt miten olisi pitänyt lopettaa. Renfieldin suhdetta Draculaan käsiteltiin piristävällä tavalla uudesta näkökulmasta, eli läheisriippuvaisuudesta. Sitä oltaisiin voitu käsitellä paremminkin mutta menköön. Nicholas Hoult ei oikein vakuuttanut aina, mutta välillä kumminkin, varsinkin toimintakohtauksissa. Tosin se kun hän heilutti kättään iloisesti Awkwafinalle oli kieltämättä yksi hänen hyvistä harvoista komediakohdistaan. Toinen Nic, eli Nicolas Cage, taas oli päässyt irroittelemaan kunnolla ja sitä oli erittäin nautinnollista katsoa. Hän näytti erityisen hyvältä varsinkin niissä ”vanhoissa” filmeissä, kunpa joku tekisi jonkin kauhuleffan vanhan ajan tyyliin mustavalkoisena sillä hän näyttäisi sopivan niihin todella hyvin eleitäkin myöten. Sopivasti kieli poskessa mutta silti hieman vakavalla naamalla kun niin tarvitsee. Harmi että itse leffa ei ole niin hyvä, en ole ammattilainen niin en osaa jäsennellä mikä tässä tökkii mutta Houltin kerronta ei ainakaan pelaa. Mutta kyllä tämän kerran katsoi Cagen takia ilokseen. Lopputekstien aikaisia kuvia oli kiva katsella.

Villetys

Renfield on hyvin onnistunut kauhukomedia, jonka katsoo toiseenkin kertaan mielellään. Nicolas Cage tekee hyvän pääroolin itse Draculana ja mies pääsee vähän revittelemään roolissaan tuttuun tyyliin. Nicholas Hoult on myös ihan hyvä kreivin apulaisena Renfieldinä, jonka tehtävänä on hankkia isännälleen saalista ihmisten muodossa ja noudattaa tämän määräämiä tehtäviä. Oman lisänsä juoneen tuo Awkwafinan esittämä kovapäinen naispoliisi Rebecca, jota ei pysty rikolliset määräilemään. Toimintakohtaukset on hienosti tehtyä ja ruumiita tulee mukava määrä elokuvan aikana. Näyttelijät hoitavat roolinsa hyvällä tasolla ja juonikin pitää otteessaan koko keston ajan. Kokonaisuutena Renfield tarjoaa viihdyttävän ja hauskan elokuvan aikaisempien Dracula filmatisointien joukkoon ja on kyllä katsomisen arvoinen teos.

Kaamos
QT