Yllättävä ja hienosti toteutettu.

4.10.2003 13:59

Alkuperäinen nimi:見鬼
Valmistusvuosi:2002

Noniin, nyt oli taas niin mukava yllätys tämä pätkä. En tiennyt leffasta oikein mitään. Tiesin että se on Hong Kongissa tehty kauhuleffa ja jotenkin se silmiin ja kuolleitten näkemiseen liittyy. Päätin ottaa riksin ja mennä katsomaan, kun on nyt alkanut nämä itämaiset leffat kiinnostamaan.

Jo heti alussa huomasinkin kuinka itämainen se on :). Alkoi jo heti sätkyä tuolissa ja sitten ruutuun tuli teksti jossa yleisöä käskettiin istua tukevasti paikallaan 😀 hauskaa… Jopa alkutekstitkin olivat ovelat ja häijjyt. Eli leffa siis kertoo nuoresta tytöstä joka menetti näkönsä noin kaksivuotiaana ja nyt 21-vuotiaana hänelle tehdään sarveiskalvon siirto. Kaikki menee hyvin, mutta sitten hän alkaa nähdä outoja asioita ja lopulta hän tajuaa että näkee kuolleita.

Ai että tuli koko ajan kylmiä väreitä ja en ole pitkään aikaan säikähdellyt niin paljon kuin tätä elokuvaa katsoessa. Jotkin kohdat ovat niin piinaavia, että kohtauksen jälkeen naurahtelee hysteerisesti yksikseen. Menee jopa Ringistä ohi. Kuvaus oli myös hienoa ja omaperäistä. Ehkä mennään jopa taideleffan puolelle, mutta ei se ainakaan minua haitannut. Leffa eteenee hitaasti ja loppu on erittäin yllättävä. Ei nyt niin kovinkaan paljon juonellisesti, mutta leffan tyyliin katsottaessa elokuvan loppukohtaus on erittäin yllättävä ja hienosti toteutettu.

Näyttelijät nyt eivät mitään kovin kummoisia ole, mutta hoitavat tehtävänsä, eikä kenenkään suoritukset ainakaan häiritse tai ärsytä. Jos pidit ringistä, luulen että tästäkin. Minä ainakin sain tästä todella kovat kiksit. Tulisipa nyt äkkiä DVD:lle…

nimimerkki: Make

Arvosteltu: 04.10.2003