Ykkösversioon verrattuna leffassa on enemmän actionia.

11.11.2002 00:05

Alkuperäinen nimi:Evil Dead 2 - Dead by Dawn
Valmistusvuosi:1987

Pläjäys vaikuttaa alussa Evil Deadin uusintapainokselta. Homma on kuitenkin enemmän ”viihdyttävässä” paketissa ja lopulta se onkin varsinainen Bruce Campbell-show. Äijähän on varsin mieletön näyttelijä kun tämä päästetään irti. Ykkösversioon verrattuna leffassa on enemmän actionia. Splatteriakin on mukana ja osittain leffa jopa naurattaa. Ykkönen oli enemmän kauhuleffa. Se jätti tyypillisesti lopun avoimeksi ja oven auki tälle kakkoselle.

Ashley J. Williams menee mökille kahdestaan tyttöystävänsä kanssa. Ykkösessähän mentiin nuorisoköörillä. Sitten kuunnellaan samat nauhat kuin ykkösessä ja demonit heräävät haudoistaan. Kun tyttöystävä päätyy demonien viemäksi joutuu Ashley taistelemaan yksinään demoneja vastaan. Äijä joutuu itsekin riivatuksi ja päätyy taistelemaan omaa kättään vastaan. Tämä onkin varsin oivallinen paikka näyttelijälle osoittaa kykynsä. Jottei homma menisi ihan monologiksi niin paikalle pölähtää pieni joukko muutakin populaa ja hässäkkä sen kun jatkuu.

Kiitokset nimim. Criitikolle seuraavasta oikaisusta: [I]”Raimilla ei ollut enää oikeuksia Evil Deadiin niinpä alku on tiivistetty ykkösestä, koska sitä ei voitu ottaa suoraan vanhasta Evil Deadista.”[/I] Tämä selittääkin sen miksi homma tuntui alussa niin hölmöltä uusinnalta… [I]”Sen jälkeen leffa alkaa, Ash lentää puuta päin. Joten se jatkuu suoraan 1:sen lopusta.”[/I]…

DVD:llä oleva ”making of” on varsin mielenkiintoista katsottavaa. Siinä kerrotaan kuinka jotkut kohtaukset on kuvattu ja paljastetaan myös leffassa olevat muutamat kuvausmokat, joita en ainakaan itse huomannut katsellessani. Mukava lisä leffan päälle.

Pidän tästä versiosta piirun verran enemmän kuin ykkösestä viihteellisyyden ja mustan huumorin takia.

Arvosteltu: 11.11.2002