Voit paeta, mutta et voi piiloutua.

15.2.2003 18:38

Käsikirjoittajat: , ,
Alkuperäinen nimi:Blown Away
Valmistusvuosi:1994

Voit paeta, mutta et voi piiloutua. Näinhän on monien asioiden kanssa. Kaikki tekemäsi paha palaa ennemmin tai myöhemmin kummittelemaan. Voit vain toivoa että kummittelu kohdistuu vain sinuun läheistesi sijaan.

Jimmy Dove (Bridges) on Bostonin poliisin pommiryhmässä työskentelevä itsevarma mies, joka ei pelkää pommeja, mutta osaa kuitenkin antaa niille ansaitsemansa arvostuksen. Doven kolleega saa sillan alle sijotettua pommia purkaessaan surmansa, ja Dove huomaa asiaa selvittäessään että kyseessä ei ollutkaan tapaturma, vaan tarkkaan harkittu murha. Myös muita pommiryhmän jäseniä kuolee ja Dove huomaa pian itse olevansa pommi-iskujen pääkohteena. Miten Irlantilaisesta vankilasta karannut ja Bostoniin saapunut Ryan Gaerity (Jones) liittyy Doven menneisyyteen
ja näihin pommi-iskuihin ?

Elokuva on hyvää toimintaa kaipaaville varsin suositeltava vaihtoehto. Elokuvaan on myös saatu sisällytettyä monia jännittäviä kohtauksia, joissa katsoja koko ajan odottaa jotain pahaa tapahtuvan. Varsinkin Tommy Lee Jones tekee tässä elokuvassa mielestäni erittäin hyvän roolisuorituksen. Taustalla aika ajoin soiva U2:n musiikki sopii myös hyvin niiden kohtausten tunnelmaan joihin sitä on laitettu. Mikäli näyttävät räjähdykset antavat sinulle kaipaamasi väreet, on tämä sinun elokuvasi.

Arvosteltu: 15.02.2003