Voi katsoa turvallisesti aivot narikassa, mutta suosittelen jättämään katselun ensimmäiseen kertaan.

10.7.2008 15:47

Alkuperäinen nimi:War
Valmistusvuosi:2007

FBI:n agentit John Crawford ja Tom Lone jäljittävät salamurhaajaa nimeltä Rogue. Rogue ilmestyy, Tom saa ammuttua häntä mutta tämän jälkeen Rogue katoaa. Rogue aikoo kostaa Tomille, ja hän on saanut tietää sisäpiirin soluttautujalta missä tämä asuu. Rogue käy Tomin tykönä ”kylässä”, ja tästähän sitten Crawford ottaa pahemmin nokkiinsa.

Elokuva on alempaa keskikastia, eikä kestä montaa katselukertaa. Ensimmäisen katselukerran saattaa juuri ja juuri läpi viedä, mutta toisella alkaa jo kaduttaa koko katselun aloittaminen.
Omasta mielestäni elokuvan ainoa onnistuja on Jet Li, itämaalainen Kung Fu -sankari vetää roolinsa sentään tyylikkäästi, mutta ilmeitä ei kyllä tältäkään herralta paljon heru. Statham vetää tutun kivinaamaroolin eikä yllä normaalia tasoa paremmaksi. Lisäksi elokuvan loppuratkaisu ei onnistu mitenkään, olihan siihen tietenkin yritetty tunkea jotain dramaattisuutta ja yllättävyyttä, mutta kun ei niin ei. Lisäksi Rogue Assassin on liian ennalta-arvattava, allekirjoittanutkin arvaili monesti, että mitä seuraavaksi tapahtuu, ja liian monesti nämä arvaukset osuivat oikeaan.

Rogue Assassinin voi katsoa turvallisesti aivot narikassa, mutta suosittelen jättämään sen katselun sitten siihen ensimmäiseen kertaan.

Arvosteltu: 10.07.2008