Viihdyttävä toimintamäiskepätkä, jossa ei ole mitään tavallisesta poikkeavaa.

7.7.2008 21:10

Alkuperäinen nimi:War
Valmistusvuosi:2007

John Crawford (Jason Statham) on FBI:n erikoisagentti. Rogue (Jet Li) on taas pahamainen palkkamurhaaja. Yhden keikan jälkeen Rogue tappaa Johnin partnerin ja John vaatii kostoa. Hän lähteekin kostoretkelle etsiäkseen Roguen ja tappakseen tämän. Mukaan seikoittuvat myös muut Johnin FBI-tiimi ja Japanin mafiaporukat Triadit ja Yakuzat.

Rogue Assassin (Amerikkalaiselta markkinoinintinimeltään War, joka on muuten typerä nimi tälle elokuvalle) on ihan maittavaa toimintamäiskettä. Jet Li:n elokuvia en ole nähnyt paljon, mutta ainakin tämän perusteella tyypilliseltä toimintakuvien mieheltä hän näyttää. Nyrkki heiluu, ase laulaa ja naama on kuin Lincolin patsas. Toisen ”kivinaaman” Jason Stathamin elokuvia olen taas nähnyt ja äijä ei olekkaan muuttunut yhtään. Sama perussuoritus niinkuin jokaisessa hänen elokuvassaan, lukuunottamatta Snatchia jossa heppu näyttää jonkinlaista osaamista. Muut näyttelijät eivät ole keskitasoa kummempia joten ei heistä enempää.

Rogue Assassinissa on paljon aasialaistoimintafilkkojen vaikutteita. Katanat heiluvat ja karate ja kung fu-potkut mäjähtelevät. Toimintaa piisaakin koko vähän yli puolentoistatunnin edestä. Järkeä ei paljon ole mukana eikä realistisuutta mutta niitä ei tässä tapauksessa juuri tarvita. Onhan filkka kliseinen ja ennalta-arvattava, mutta viihdyttää kestonsa ajan.

Kokonaisuutena viihdyttävä toimintamäiskepätkä, jossa ei ole mitään tavallisesta poikkeavaa. Viikonloppuviihteeksi syömisien kera. Ja ennen katsomista aivot kannattaa nollata ja elokuva katsella hyvällä fiiliksellä.

Arvosteltu: 07.07.2008