Viihdyttää katsojaa takuuvarmasti.

4.7.2003 10:52

Alkuperäinen nimi:Superman II
Valmistusvuosi:1980

Supermanin huiman menestyksen jälkeen tuli yllätys, yllätys, jatko-osia, kolmen kappaleen verran. Mutta Superman II ei ole turha jatko-osa, se on jopa parempi kuin ensimmäinen osa. Toki niistä löytyy erojakin, ensimmäiseen osaan verrattuna toinen osa on toiminnallisempi ja hauskempi, ja sitähän se onkin.

Elokuva käynnistyy, kun terroristit ovat kaapanneet Eiffel-tornin, ihmisiä myöten, ja ovat laittaneet sinne pommin. Tietysti Teräsmies tulee pelastamaan päivän ja heittää pommin avaruuteen. Mutta se ei ole sillä selvä. Pommi räjähtää ja se vapauttaa kolme superroistoa, jotka ovat yhtä vahvoja kuin itse Teräsmies. Ne roistothan joutuivat vankilaan ensimmäisen osan alussa.

Eikä se mitään. Lois saa selville Teräsmiehen salaisuuden ja lopulta Clark Kent paljastaa kaiken hänelle. Samalla kun Teräsmies luopuu kaikista voimistaan rakkauden tähden, niin kolme superroistoa saapuu Maahan aiheuttaakseen tuhoa, eikä Teräsmies tiedä siitä. Miten maailmalle nyt käy, kun lisätään vielä mukaan Lex Luthor. Katsomalla elokuvan saat tietää Teräsmiehen ja maailman kohtalon.

Christopher Reeve palaa rooliinsa Teräsmiehenä ja Clark Kentinä ja onnistuu tällä kertaa paremmin kuin ensimmäisessä. Samoin Gene Hackman onnistuneena palaa Lex Luthorin rooliin, harmi vaan että se jää kovin vähäiseksi. Olisin halunnut nähdä enemmän Hackmania.

Superman II ei petä katsojaa. Se takuuvarmasti viihdyttää katsojaa kahden tunnin ajan, jos vain aivot on narikassa.

Arvosteltu: 04.07.2003