Vannoutuneimmat Kaurismäki-fanitkin varmasti nauttivat tästä.

22.4.2014 16:37

Alkuperäinen nimi:The Dark Knight
Valmistusvuosi:2008

Batman-elokuvat ovat tarjonneet minulle joko loistavaa, tai surkeaa materiaalia. Burtonin sarjasta pidin. Schumacerin sarjasta taas en. Kun joskus 00-luvun puolessavälissä näin Christopher Nolanin sarjan ensimmäisen osan: Batman Beginsin: uskoni sarjan nousuun nousi. Siitä oli suunniteltu trilogiaa, joten päätösosaa odotellessani sain kokea uskomattoman loistavan kakkososan.

Bruce Wayne/Batman liittoutuu komisario Gordonin ja piirisyyttäjä Harvey Dentin kanssa, koska uusi psykopaatti Jokeri syöksee Gothamin anarkiaan.

En voi edelleenkään kuvitella kuinka loistava elokuva on. Elokuva on kuvattu hienolla tavalla, joka ei olisi Joel-ystävältämme onnistunut. Tämä tapa auttaa elokuvan tapahtumat pääsemään oikeuksiinsa. Suurin osa elokuvan tunnelmasta on Heath Ledgerin ansiota. Hän pesee Nicholsonin 6-0. Hänen kohtalonsa olikin sitten varsin surullista. Muutkin näyttelijät ovat varsin mainioita. Bale on hyvä Batman, vaikka häviääkin Keatonille. Caine on Alfredina loistava, ja Gary Oldman on mukavan rähjäinen.

Täytyy myöntää, että elokuva on paras Batman, että paras supersankarielokuva joka on koskaan tehty tai tullaan tekemään. Vannoutuneimmat Kaurismäki-fanitkikin varmasti nauttivat tästä.

And there we go

Arvosteltu: 22.04.2014