Uskomattoman hauska huumorin merkkipaalu, joka loi muutamia komediakliseitä.

20.11.2005 10:43

Käsikirjoittajat: , ,
Alkuperäinen nimi:Airplane!
Valmistusvuosi:1980

VAROITUS!
Tämän elokuvan aikana voit tukehtua, tai vaurioittaaa pahasti vatsalihaksiasi. Minulla oli ainakin tukehtumiskuolema lähellä, sillä Hei, me lennetään on irtovitsien kalashnikov, sekä ehdottomasti yksi maailman hauskimmista elokuvista. Niin hauska se on. Joten älä syytä ketään, jos elokuvan loputtua vatsalihaksesi ovat kipeitä, tai henki ei kulje. Sinua on varoitettu.

Ted Striker (Robert Hays) on normaali jäppiskä, joka kärsii tappavista lemmenhuolista (kirjaimellisesti). Hänen tyttöystävänsä (Julie Hagerty) on jättämässä tämän. Striker hyppää samaiseen lentokoneeseen, jossa hänen tyttöystävänsä on. Lentokoneen lentäjät saavat kuitenkin vaarallisen ruokamyrkytyksen ja Striker joutuu onhjaamaan konetta. Katsoja taas saa nauraa oikein kunnolla.

Hei, me lennetään pommittaa katsojaa vitseillä armottomasti. Erityisesti Leslie Nielsen saa suupielet väpättämään hupsuna tohtorina. Nielsen myös jättää muut näyttelijät varjoonsa oikein kunnolla, vaikka hekin näyttelevät hyvin.

Elokuvassa saa nauraa tuhannelle ja yhdelle asialle, kuten partiotyttöjen tappelulle, Srikerin murhaaville stooreille, Nielsenille, tunkeileville Jehovan todistajille, sekä muille unohtumille naurupommeille.

Yhteenvetona Hei, me lennetään on uskomattoman hauska huumorin merkkipaalu, joka loi muutamia komediakliseitä. Loistava elokuva. Ehdottomasti viiden tähden arvoinen leffa.

nimimerkki: Jope Pitkäviha

Arvosteltu: 20.11.2005