Täyttä viihdettä. Pituus kohdallaan, läppä lentää ja juonikin on katsottava.

8.5.2004 13:17

Alkuperäinen nimi:Mother, Jugs & Speed
Valmistusvuosi:1976

Muori, Hinkki ja Speedy oli tuntematon leffa kun näin sen TV:stä. Olinkin yllättynyt leffasta,joka oli viihdyttävä alusta loppuun. Peter Yates on vieläkin ohjaajana hieman vieras nimi minulle, mutta hoitaa hommansa hyvin. Nuori Harvey Keitel (Speedy) on hienoa katsottavaa. Mies on ollut aina yhtä karismaa. Bill Cosby (Muori) on hauskin heppu elokuvassa.

MH&S kertoo ambulanssikuskeista ja heidän pienestä ambulanssiasemastaan. Pääjuonena on se, että tämä ambulanssiasema kilpailee toisen ambulanssiaseman kanssa ”asiakkaista”. Hauskoja tilanteita syntyy kun toiset ryöstävät toisen alueeseen kuuluvia ”asiakkaita”. Elokuvasta löytyy romantiikkaakin, Speedyn ja Hinkin välinen syttyvä rakkaussuhde, joka kuitenkin jää leffassa aika vähälle huomiolle. Larry Hagman on elokuvan muka-traaginen hahmo, ”naistenmies”, joka esittää olevansa kova naistenmies, mutta todellisuudessa on toivottoman saamaton. ”Hän ei saisi edes bordellissa rasiaa” -Hinkki.

Elokuvana Muori, Hinkki ja Speedy on täyttä viihdettä. Pituus on kohdallaan, läppä lentää ja juonikin on katsottava. Bill Cosby kittaamassa kaljaa ja nuori Keitel ovat hienoa katseltavaa.

nimimerkki: Screwball

Arvosteltu: 08.05.2004