Tarina ystävyydestä ja siitä kuinka pitkälle joku voi mennä, vain ystävyyden tähden.

24.8.2008 20:46

Harry Faversham (Heath Ledger) on asetovereidensa kunnioittama brittiupseeri. Huolettomat päivät sotilasakatemiassa ovat pian ohi, sillä brittien siirtomaanlinnoitus joutuu sudanilaisten kapinallisten hyökkäyksen kohteeksi ja Harryn rykmentti saa käskyn siirtyä pikaisesti rintamalle. Harry ei kuitenkaan halua sotaan ja täten jättää eroanomuksen armeijasta, joka myös osoittautuu järkytyksenä hänen ystävilleen ja morsiammelle. Tästä Harrylle annetaan neljä sulkaa, jotka kuvaavat pelkuruutta. Harry ei kuitenkaan pysty elämään pelkurina ystävilleen, joten hän lähtee pelastamaan ystäviään sotaan yksin aavikon läpi ja palauttamaan sulat takaisin heille joilta hän ne sai osoittaakseen, että hän ei ole pelkuri.

Heath Ledger vetää loistavan roolisuorituksen armeijasta eronneena entisenä brittiupseerina. Kate Hudson loistaa kauneudellaan Harryn morsiamena. Maisemat elokuvassa ovat hienoja ja hyvin kuvattu, varsinkin aavikko. Musiikki valinta on koskettava ja hyvä. Myös Harryn läheisten pettyminen on onnistuttu kuvaamaan aidontuntuisesti.

The Four Feathers on tarina ystävyydestä ja siitä kuinka pitkälle joku voi mennä, vain ystävyyden tähden. Suosittelen elokuvaa enssijaisesti selviytymis-seikkailu elokuvien ystäville.

”Why are you helping me?
– God put you in my way.”

Arvosteltu: 24.08.2008