Tämä on yksi omaperäisimmistä, oudoimmista ja parhaimmista komedioista kautta aikojen.

22.11.2005 19:41

Alkuperäinen nimi:Cannibal! The Musical
Valmistusvuosi:1996

Kun tätä aloin ensimmäisen kerran katsoa olivat odotukset kovat. Olin kuullut elokuvasta paljon ja olivathan tekijätkin Trey Parker ja Matt Stone. Ja huh! Täytyy myöntää, että tämä on yksi omaperäisimmistä, oudoimmista ja parhaimmista komedioista kautta aikojen.

Elokuva sijoittuu vuoteen 1973 ja kertoo USA:n ensimmäisen tunnetun kannibaalin, Alfred Packer (Parker), tarinan. Packer johti pientä kullankaivaja joukkiota kohti Coloradoa, mutta matkalla sattuu ja tapahtuu. Ihmisiä sekoaa ja kuolee. Ja pian ruokakin loppuu ja vierustoveri alkaa näyttää herkulliselta. Täysin aivoton juoni on saatu toimimaan loistavasti. Näyttelijät ovat tasoltaan vaihtelevia ja ottavat roolinsa juuri oikealla tavalla vakavasti. Elokuvassa on ollut hyvin pieni budjetti, mutta se on riittäny kaikkeen juonen kannalta tärkeään.

Parasta elokuvassa on kuitenkin loistavat laulunumerot. Kaksi laulua on vähän tylsempiä, mutta silti sanoituksiltaan ihan hauskoja. Loput biisit ovatkin mahtavia ja todella hauskoja. Parker onkin aina ollut mielestäni loistava muusikko ja nerokas huumoräijä. Parker ja Stone on yhdistelmä johon en ole tainnut koskaan pettyä. Tämä on heidän ensimmäinen elokuvansa josta taso on lähteny vain nousemaan, seuraavinahan olivat vuorossa loistava Orgazmo, legendaarinen South Park tv-sarja, mainio South Park-elokuva ja (ehkä) maailman paras komedia Team America: World Police. Jokaisessa näistä elokuvista on havaittavissa heidän rakkautensa Monty Pythonia kohtaan.

Cannibal! The Musical on viihdettä parhaimmillaan. Se kestää monta katselukertaa ja vielä 47. katselukerralla se onnistuu naurattamaan niin perkeleesti. Parker ja Stone ovat neroja, sen voi havaita jo pelkästään tätä katsomalla.

nimimerkki: Daniel Baldwin

Arvosteltu: 22.11.2005