Sisältää vanhoja ja uusia vitsejä.

30.7.2006 21:17

Käsikirjoittajat: , ,
Alkuperäinen nimi:Police Academy 4: Citizens on Patrol
Valmistusvuosi:1987

Poliisiopisto-elokuvat jakavat ihmisten mielipiteet, varsinkin jatko-osien suhteen. Monet eivät näistä jatko-osista pidä, mutta itse olen sitä mieltä, etteivät nämä ole aivan niin huonoja kuin sanotaan. Eiväthän osat 3 – 7 kahden ensimmäisen Poliisiopiston tasolle pääse, mutta ovat nekin silti ihan viihdyttäviä.

Tässä neljännessä osassa poliisit yrittävät parantaa suhteitaan tavallisiin ihmisiin. Poliisiopiston tyypit opettavat kansalaisille tapoja ehkäistä rikoksia. Ja kun nämä poliisiopiston tyypit ovat mukana, niin hupia sitten riittää.

Monet vitsit ovat vanhoja tuttuja. Mukana ovat muun muassa Harris, jolle tehdään kaikenlaista kiusaa, hänen hölmö apurinsa Proctor, asehullu Tackleberry ja erilaisia ääniä päästelevä Jones. Ja tehdäänpä tässä Poliisiopistoissa pakollinen visiitti homobaariin. Vaikka nämä vitsit ovat jo hieman kuluneita, niin silti ne ovat vielä varsin hupaisia. Eivät ne tosin enää ole niin hauskoja kuin aiemmin. Tosin mukaan mahtuu muutama hauska uusi vitsi. Muun muassa jamma jamma-juttu on aika hauska. Ovat monet hahmotkin varsin hauskoja.

Ongelmana tässä on monien komediaelokuvien tapaan liian tutut vitsit. Vaikka tässä vielä vitsit ovat ihan hauskoja, niin jotain olisi voitu keksiä enemmän uusia vitsejä. Poliisiopisto 4 myös laahaa joissakin kohdissa tarpeettoman paljon ja tässä on jopa ihan turhia sivujuonia.

Arvosteltu: 30.07.2006