Silkkaa piinaa ja jännitystä. Tehosteet ovat kestäneet yllättävän hyvin aikaa.

8.6.2005 23:55

Karen White on reportteri, joka kokee kovia jäljittäessään sarjamurhaajaa. Poliisi pelastaa Karen viime hetkellä, mutta nainen saa kokemuksestaan traumoja ja niin hän lähtee miehensä kanssa maaseudun rauhaan. Mutta pian hänelle käy ilmi, että rauha on kaukana kun viereisissä metsissä vaeltelee verenhimoisia ihmissusia.

The Howling on toinen ihmissusielokuva vuodelta 1981. Toinen oli Ihmissusi Lontoossa, joka on ehkä hitusen parempi kuin tämä. The Howling toimii loistavasti vielä kahdenkymmenen vuoden jälkeenkin. Tämä elokuva on ajalta ennen kuin Joe Dante alkoi ohjata humoristisia kauhuelokuvia. The Howling on silkkaa piinaa ja jännitystä. Miljöönä toimiva metsä luo piinaavan tunnelman jo valmiiksi, mutta kun siihen listätään vielä metsässä vaeltavat ihmissudet niin keitos on täydellinen.

Tehosteet ovat kestäneet yllättävän hyvin aikaa ja paikoitellen näyttävät jopa hienoilta. Näyttelijä suorituksetkin ovat enimmäkseen hyviä ja Danten vakionäyttelijä Dick Millerkin käväisee elokuvassa pienessä roolissa.

The Howling on suorastaan mahtava kauhuelokuva. Sen parissa pelkää ihan tosissaan ja se kestää monta katselukertaa menettämättä otettaan milloinkaan. Suosittelen The Howlingia kaikille jotka ovat kiinnostuneita hyvästä kauhuelokuvasta. Tai hyvästä ihmissusielokuvasta. Kummankin kategorian kannattajat tulevat rakastumaan tähän.

nimimerkki: Daniel Baldwin

Arvosteltu: 08.06.2005