Sanoisin että varsin viihdyttävä elokuva on kyseessä ja suosittelen vahvasti jos haluaa kunnon toimintaa.

13.10.2004 19:50

Alkuperäinen nimi:The Rundown
Valmistusvuosi:2003

Nyt kun Arska on astumassa sivuun toimintaleffoista, on etsittävä uusia tähtiä. Tällainen viittaus onkin laitettu Pako Viidakkoon elokuvan alkuun, kun Arska kävelee Rockin ohi ja sanoo tälle ”pidä hauskaa”. Tähän elokuvaan on siis otettu tähdeksi lähinnä ns. ”pellepainista” tunnettu The Rock.

Elokuvassa siis palkkionmetsästäjä Beck (Rock) haluaa vihdoinkin päästä eroon työstään ja saakin tähän tilaisuuden, kun hänen pomonsa haluaa tämän hakevan poikansa Traviksen (Seann William Scott) Amazonin viidakoista. Beck suostuu hommaan ja lähtee. Amazonissa hän törmää kaupunkia johtavaan pahikseen (Christoper Walken). Samalla Beck myös saa tietää että Travis on päässyt mystisen aarteen jäljille ja lopulta päättääkin auttaa tätä aarteen etsinnässä.

Elokuva oli mielestäni oikein viihdyttävä action pläjäys. Toiminta kohtauksissa on menoa ja mäiskettä, kun Rock heittää porukkaa pitkin seiniä, ja tekee kummasti painiliikkeitä muistuttavia liikkeitä, mikä ei olekaan yllätys. Elokuva miellyttää silmää myös muulta osalta, mikä ei olekaan yllätys kun Amazonissa heilutaan.

Elokuvan juoni ei toki ollut mikään omaperäinen, mutta action leffoissa harvoin on.
Näyttelijätkin hoitavat hommansa kotiin hyvin ja Rock kyllä osaa viihdyttää. Sanoisin että varsin viihdyttävä elokuva on kyseessä ja suosittelen vahvasti jos haluaa kunnon aivot narikkaan toimintaa. Ja lopuksi voisi sanoa että kyllähän Rock taitaa olla sopiva seuraaja Arskalle.

nimimerkki: RH-86

Arvosteltu: 13.10.2004