Sanattomaksi vetää.

20.10.2013 11:31

Alkuperäinen nimi:Birdemic
Valmistusvuosi:2008

[I]Pahoittelen etukäteen seuraavan arvostelun rikkinäistä kielenkäyttöä, alatyylin ilmauksia, graafisia kuvauksia brutaalista väkivallasta ja epäkoherenttia kielenkäyttöä. [/I]

Linnut hyökkäilevät ihmisten kimppuun. Syynä on ilmaston lämpeneminen. Tai jotain. Juoni jäi aika pahasti hämärän peittoon, sillä on aika mielettömän vaikea keskittyä elokuvaan samalla kun oksentaa.

James Nguyen ohjailee sellaisen elokuvan jonka silkka olemassaolo on loukkaus elokuvalle, katsojille, tehosteille ja miljoonille ihmisille joiden sukunimi on Nguyen. Itse asiassa [I]Birdemic[/I] ei jätä loukkaavaa surkeutta siihen, sillä sen olemassaolo häpäisee jan nöyryyttää myös ”elokuvaa”, ””elokuvaa”” ja jopa ”””elokuvaa”””.

Näyttelijäntyö tässä kammottavassa roskatekeleessä menee puisevan tuolle puolelle. Se ei ole vähäeleistä, yliampuvaa tai edes laiskaa. Se on jossain ihan omassa luokassaan ja saa kaikki muut surkeat näyttelijäsuoritukset näyttämään upeilta.

Mukana on muutamia elementtejä jotka eivät ole elokuvan yleisen ”laadun” mukaisia. Pelkästään kehnoina ne erottuvat saastasta kuin kulta kvartsimurskasta. Whitney Moore on hyvä näky silmille. Erikoistehosteet eivät ole tehosteita, mutta erikoisia ne kyllä ovat. Missään muussa elokuvassa ei ole ollut yhtä naurettavan/oksettavan surkeita ripellysräpellyksiä. Edellinen lause [U]ei[/U] ollut liioiteltu. Nämä hieman paremmat hetket vain alleviivaavat kokonaisuuden fysiikan lait raiskaavaa surkeutta. Jopa ””””elokuvan”””” nimi on surkea. Kaikista karmeinta/huvittavinta on kylläkin se että tällä ””””elokuvalla”””” on jopa jatko-osa!

Tässä vaiheessa Allekirjoittaneen on pyydettävä anteeksi John R. Cherry III:lta, Visa Mäkiseltä, Dennis Duganilta ja jopa Mark Parlandilta. Luonnollisesti gallonamitalla kökköä tuottaneet Las Vegasin känkkyläjehut Joseph Merhi ja Richard Pepin vaikuttavat elokuva-alan suurmestareilta James Nguyeniin verraten. Itse asiassa em. känkkyläjehut pääsevät vapaiksi pakkopaidoistaan ja käänteisistä karhunraudoistaan ja James Nguyen istuu heidän asemaansa, mutta hänen käänteinen karhunrautansa ei toimi.

Arvosteltu: 20.10.2013