Sairas, sairaampi, Cannibal ferox.

22.3.2003 10:29

Alkuperäinen nimi:Cannibal Ferox
Valmistusvuosi:1981

Umberto Lenzin elokuva on varmasti maailman sadistisin. Elokuvan juoni on vain tekosyy jotta päästäisiin repimään suolia pelloille ja näyttäämään aitoja eläinten tappoja. Elokua muuten jäljittelee sellaista kannibalismin merkkipaalua kuin Cannibal Holocaust.

”Juoni”: Kolmen hengen (ääliö)joukko lähtee Amazonille todistamaan ettei kannibalismia ole olemassakaan. Paikan päällä he tapaavat erään huumekauppiaan ja tämän kaverin jotka kertovat joutuneensa kannibaalien hyökkäyksen kohteeksi. Mutta myöhemmin selviää, että huumekauppias olikin kiduttanut erästä alkuasukasta ja tämän jälkeen alkuasukkaat olivat yrittäneet kostaa. Kun joukkio on lähdössä pois kannibaalit vangitsevat heidät. Siinä juoni ja sitten alkaakin varsinainen suolimaratoni esim. erään miehen sukupuolielin leikataan irti ja syödään tämän silmien edessä.

Elokuva on niin sairas ettei ikinä tule toista samanlaista (hyvä). En osaa sanoa oliko elokuva hyvä vai ei. Se on suorastaan mahdotonta. Elokuvaa ei voi sanoa huonoksi koska se ei ole sitä eikä elokuvaa voi sanoa hyväksi koska se ei ole sitäkään.

Elokuvan tehosteet ovat erittäin aidot ja erittäin sairaat. Näyttelijöissä on jopa pari kohtalaisen hyvää suoritusta. Elokuvan päähenkilöitä ei voi kuin sääliä, näiden joutuessa sadististen kannibaalien kynsiin.
Elokuva on esityskiellossa 31 maassa mikä voi kertoa ettei kyseessä ole lastenelokuva. Jos nyt välttämättä haluat nähdä elokuvan, suosittelen ettet syö mitään ennen elokuvaa tai samaan aikaan. EI HEIKKOHERMOISILLE!

nimimerkki: Ash

Arvosteltu: 22.03.2003