Pieruhuumoria ja poliittista satiiria yhdistävä mestariteos.

12.4.2005 17:46

Käsikirjoittajat: , ,
Alkuperäinen nimi:Team America: World police
Valmistusvuosi:2004

Istun kaikessa rauhassa elokuvateatteatterin penkille ja odottelen varmasti hauska elokuvan alkamista. Valot himmenevät ja parin trailerin jälkeen itse elokuvaa vihdoin alkaa. Viisi minuuttia katsottuani elokuvaa olen kuollut nauruun. Tämä kuvastaa hyvin sitä kuinka hauska Team America on.

Team Ameria on Trey Parkerin ja Matt Stonen uusin elokuva ja mielestäni myös tähän mennessä ehkä paraskin. South Park tv-sarjakin on vain hitusen parempi. Team America on South Park: Bigger, Longer & Uncutin tyyliin samaan aikaan pieruhuumoria ja poliittista satiiria yhdistävä mestariteos.

Team America on on terroristien vastainen superryhmä, jonka yksi jäsen kuolee. Tilalle otetaan Gary, menestyvä Broadway-näyttelijä. Ja niin tiimi amerikkalaiset voivat lähteä matkaan Pohjois-Korean pahaa diktaattoria, Kim Jong Il, vastaan. Kapuloita Team American rattaisiin heittelee niin F.A.G. (Film Actor’s Guild) kuin Michael Moorekin. Team America: World Police muistuttaa tavallaan Bruce Springsteenin biisiä Born in the USA. Kumpikin kuullostaa isänmaaliselta, mutta tarkemmin katsottuna (kuunneltuna?) ovatkin melko anti-amerikkalaisia. Hyvä niin.

Kuten South Parkissakin ääninäyttely on loistavaa eikä haukkuja tule ohjauksestakaan, saati käsikirjoituksesta. Kaikki on kohdallaan. Team America on taattua Trey Parkeria ja Matt Stonea, löytyy superhauskoja kohtia, mahtavia lauluja (etenkin America, Fuck Yeah!) ja kritiikkiä. Team America on varmasti vuoden 2004 hauskin elokuva ellei paraskin. Suosittelen kaikille, jotka haluvat nauraa 98 minuuttia lähes tauotta. Ette tule pettymään.

nimimerkki: Ash

Arvosteltu: 12.04.2005