Pienimmille lapsille tämä ei sovi ollenkaan.

25.7.2006 22:31

Pokemonin maailmanvalloituksen jälkeen porukka tekaisi odotetusti elokuvan. Kun katsoin tämän videolta, olin ihan sekaisin, olinhan poke-fani pienestä pitäen. Mutta kun uudelleen kelasin nauhan, huomasin, ettei tämä nyt kovin erikoinen olekaan.

Hyvää tässä on Pokemonit. Niitä on monia erilaisia ja kaikki (melkein) positiivisia. Eli lapsien ei tarvitsisi pelätä. Varsinkin alkupuolella olevassa lyhytelokuvassa on monta pientä söpöä Pokea lasten mieleen.

Mutta esim. Ashin ja kumppaneiden näkeminen elokuvassa oli suorastaan naurettavaa. Ilman heitä elokuva olisi ollut monta kertaa hauskempi.

Juoni on kaikille tuttu, tiedemiehet luovat maailman mahtavimmasta Pokemonista (Mewstä) vielä mahtavamman, Mewtwon. Mewtwo tuhoaa laboratorion (tässä vaiheessa lapsia saattoi pelottaa, olihan kohtaus aika jyty) ja karkaa. Ashin porukka sekaantuu kuvioihin, samoin Rakettiryhmä, ja niin on täysi sekamelska valmis. Lopussa vielä piinaama joukkutappelu Mewtwon kloonien ja Pokemonien välillä.

Ensimmäinen piste elokuvalle. Toinen Pokemoneille. Puolikas on ihan sääliksi vaan, sillä ei nyt enää uskoisi, että kaikista villityksistä elokuva väsättäisiin. Pienimmille lapsille tämä ei sovi ollenkaan, sillä sellaista turhaa väkivaltaa ja rytinää on nähtävillä. Tämä ei ole hyvä, mutta ei ihan umpisurkeakaan. 6-10-vuotiaat saavat tästä paljonkin irti.

nimimerkki: piraatti

Arvosteltu: 25.07.2006