Parhaita puolia ovat näyttelijäkaarti ja dialogi.

1.6.2004 18:11

Alkuperäinen nimi:The Great Escape
Valmistusvuosi:1963

Parhaimpia leffoja mitä on tullut katseltua pitkiin aikoihin. Elokuva perustaa vieläpä tositapahtumiin, ja siitä kirjoitettuun samannimiseen kirjaan.

Juoni sijoittuu Toiseen maailmansotaan, Stalag Luft North III nimiselle vankileirille, joka on valmistettu estämään kaikki pakoyritykset. Vangit ovat koettaneet paeta kaikki eri tavoin. Eräänä päivänä Bartlett ”Big X” saapuu vankileirille, samoihin aikoihin ”Cooler Kingin” (kerrassaan loistava McQueen) kanssa, molemmat pako mielessä, tietysti. Alkaakin paon suunnitelu ja toteutus. Kaikkien vankien yhteistyötä tarvitaan 250 vangin vapauttamiseksi. Kuinka tässä käy, sitä ei voi paljastaa.

Suuri Pakoretki yhdistelee loistavasti eri genrejä, löytyy kaikkea toiminnasta vankilapakoon. Sen parhaita puolia ovat näyttelijäkaarti ja dialogi. Näyttelijät ovat kaikki loistavia, kuten sanoin, veikot McQueen ja Bronson ovat loistavassa vedossa. Legendaarisempia kohtauksia tulee toisten perään, baseballräpsä ja baseballpallo-kuvio on varmasti monelle tuttua tutumpi kohtaus.

Suuri pakoretki on tätä nykyä jo alelaarien peruskamaa, korjatkaa ihmeessä pois. Paketti on kaiken lisäksi Special Edition tuplalätty – täyttä rautaa, sanon minä.

nimimerkki: Screwball

Arvosteltu: 01.06.2004