Paras animaatioelokuva minkä olen nähnyt.

4.9.2003 18:24

Alkuperäinen nimi:Batman - Mask of the Phantasm
Valmistusvuosi:1993

Kaikki tietävät Batmanin. Hän on siviilissä miljonääri Bruce Wayne ja öisin Batman, tumma ja katkera oikeuden puolesta taistelija. Kaikki tietävät myös Batman elokuvat. Kaksi ensimmäistä olivat mahtavimpia sarjakuvasta elokuvaksi käännöksiä, kolmas ja neljäs taas olivat täyttä sontaa. Useimmat tietävät myös Batman piirrossarjan. Se on yksi kaikkien aikojen viihdyttävimmistä piirrossarjoista ikinä…nyt se on siirtynyt isoille kankaille.

Gothamissa on uusi rikollinen joka käyttää nimeä ”Mustakostaja”. Tämä on Batmanin tapaa kostaja, mutta siinä missä Batman luovuttaa rikolliset poliisille, tämä tappaa ne verisesti. Batman lähtee selvittämään tapausta samaan aikaan, kun mukaan tarinaan hyppää Waynen ex-naisystävä Andrea Beaumont. Batman/Bruce löytää Mustankostajan ja Andrean väliltä yhteyden, ja tästäkös tarina lähtee käyntiin, kun rikolliseen taustaan sotketaan vielä Gotham Cityn poliisivoimat, alamaailman gangstereitä, nuljuja poliitikkoja ja vielä Batmanin kaikkien aikojen pahin vastustaja Jokeri.

Tämä on kieltämättä paras animaatioelokuva minkä olen nähnyt. Juoni pitää otteessaan kaiken aikaa ja hyppii läpi nykyhetken ja Brucen muistojen. Animaatio, musiikki ja ääninäyttely ansaitsevat erityismaininnan. Kaikki natsaa saumattomaksi kokonaisuudeksi.

Suosittelen elokuvaa ihan kaikille, siis ihan kaikille…ja nyt hus, kauppaan siitä!!

nimimerkki: BatDeamon

Arvosteltu: 04.09.2003