Oravan koheltaminen tammenterhonsa kera tuo jatkuvasti mukavaa lisätoimintaa.

3.2.2003 19:22

Alkuperäinen nimi:Ice Age
Valmistusvuosi:2002

No tämähän on tietokoneanimaatiota taas… Alku vaikuttaa kehnolta Shrekin rinnalla rahastamiselta, vaan kuinka ollakkaan, leffan loppua kohden Shrekin ja Ice Agen yhtäläisyydet sitten katoavatkin.

Lähinnä elokuvasta tulee mieleen MGM:n ja Warner Brosin vanhat pätkikset; jos WB tekisi täyspitkän tietokoneanimaation pätkiksien hengessä, jotain tällaista siittä varmaan tulisi. Juoni on sujuva, eikä pahemmin puuduta missään vaiheessa ja oravan koheltaminen tammenterhonsa kera tuo jatkuvasti mukavaa lisätoimintaa ja repii nauruhermoja siinä sivussa.)

Itse katselin samoin tein myös suomeksi dubatun version joka oli selvästi positiivinen yllätys; Dialogi på finska rullaa todella sujusvasti, lip sync pelaa ja ääninäyttelijät vastaavat hyvin alkuperäisiä esikuviaan. Tosin, mitään Aladinin (Vesa-Matti Loiri henkenä) tai Leijonakuninkaan (Jukka-Pekka Palo Scarina) tasoista huippua ei suomenkielisellä ääniraidalla esiinny, vaan kaikki äänet toimivat lähes yhtä hyvin.

Leffa sopii kaikenikäisille, joskin osa vitseistä menee varmasti nuorelta väeltä ohi. Ice Age on keskitasoa parempi CGI -animaatiokomedia, ääniraidan kielestä riippumatta.

Nimimerkki: DubbausNappula

Arvosteltu: 03.02.2003