On se Samuel vaan niin cool.

17.3.2008 03:20

Alkuperäinen nimi:Shaft
Valmistusvuosi:2000

Shaft on minulle pieni tuntemattomuus tuolta 70-luvulta, mutta se on nyt väännetty uuteen uskoon. Samuel L. Jackson tekee perusroolisuorituksen johon hän tätä nykyä on jo tottunut.

Isin kultapoju murhaa tumman miehen baari-illan päätteeksi ja juuri kun tapaus pitäisi olla paketissa homma leviää käsiin eikä syytettyä laitetakaan istumaan vaan päästetään poika laskettelemaan eurooppaan, kunnes poika sitten palaa kaupungiin ja Shaft nappaa hänet silminnäkijän löytymisen toivossa. Kulmakunnan huumekingi houkutellaan parin korruptoituneen kytän kanssa sekoilemaan ja homma alkaa olemaan valmis.

Räiskintää riittää kuin b-luokan leffassa sekä takaa-ajoja tietysti. Katsomalla selviää sekin. Omasta mielestäni ei tämä leffa nyt niin hyvä ole, mutta yksi asias vaan aina jää mieleen. Elikkäs Jeffrey Wrightin näyttelemä Peoples Hernandez on ehkä paras huumekingi joka on valkokankailla nähty. Todella hyvin mongertaa espanjalaisella aksentilla kuin mikäkin hombre. Aina jaksaa katella tämän leffan pelkästään hänen suorituksen takia.

Arvosteltu: 17.03.2008