On olemassa vain yksi mahtava alapää-huumori elokuva ja se on Sekopallo.

1.4.2003 22:19

Alkuperäinen nimi:BASEketball
Valmistusvuosi:1998

Kiertelin videovuokraamossa ja etsin katsottavaa ja sitten silmiini osui elokuva nimeltään Sekopallo. Jo pelkästään nimen takia aioin jättää rainan väliin, mutta sitten huomasin, että elokuvassa näyttelivät kaverit nilmetään Trey Parker ja Matt Stone eli South Parkin luojat.

Vuokrasin filmin, katsoin sen ja räjähdin. Se oli yksinkertaisesti loistava. En ymmärrä miksi pidän elokuvasta, en nimittäin pidä ollenkaan alapää-huumorista jota elokuvassa on enemmän kuin tarpeeksi. Silti elokuva on yksi suosikeistani ikinä.

Juoni: Coop (Parker) ja Remer (Stone) ovat luusereita joiden elämä haisee kunnes he keksivät koko urheilumaailman selättävn Baseketballin, joka on koripalloa baseballin säännöillä. Se juonesta. Parasta elokuvassa ovat pelissä olevat vastustajan häirinnät eli tylytykset. Ja onhan siinä myös kerrassaan loistava sairaala-kohtaus.

Elokuvan ohjaajana häärä David Zucker, mies elokuvan Mies ja alaston ase-takaa. Muuten elokuva saisi varmaan vain kolme ja puoli pistettä, mutta Trey Parker ja Matt Stone ovat niin loistavia, että on pakko antaa plussaa. Tässä elokuvassa pilkkakirves huitoo ja paukkuu, sillä osansa saavat niin homot kuin lihavatkin. On olemassa vain yksi mahtava alapää-huumori elokuva ja se on Sekopallo. Suosittelen niille jotka haluavat nauraa kunnolla!

nimimerkki: Ash

Arvosteltu: 01.04.2003